söndag 19 januari 2014

WISH MY NEW PLANT GOOD LUCK

Som ni vet vid det här laget nu så är maten en väldigt stor och viktig del av de franska söndagarna. Och denna söndag blev inget undantag.

Med regnet som vräker ner sen flera dagar tillbaka, kylan, fuktigheten och hela gråskalan så måste maten vara både värmande och tröstande.

Så det nyttigaste på bordet idag var nog salladen och vinet (druvorna!!).


Jag åt och koncentrerade mig så mycket på maten och våra trevlig gäster att jag inte ens hann med att fota resten.

Det enda som fastnade på bild idag var den fantastiskt vackra växten som jag fick.




Vad den heter? Absolut ingen aning. Men jag hoppas att den överlever lite längre än den senaste växten jag fick... 14 dagar tog det innan jag tog kål på den.


Kanske går bättre om jag har den här krukan?! 

Wish me luck.

6 kommentarer:

Channal sa...

Papegojväxt kalkar jag den. Tror faktiskt att den heter så.

Kramar Anna

Marina sa...

De flesta av mina blommor liknar tyvärr den undre - de gånger jag har några alls vill säga...

Desiree sa...

Älskar krukan med budskapet. Hi hi jag skulle kunna behöva några sådana jag också. Den var jättfin din nya växt. Lovar att hålla tumamrna för att den ska leva läääänge.
Kram!

Martina sa...

Channal-
Tack för att du lärt mig nagot nytt!
Vi far nog ta och utvidga den där malarkursen med växtkurs ocksa...!
Kramar

Marina-
Samma här. Jag fattar inte vad som hände. Ena dagen var den superfin och nästa sag den helt plötsligt väldigt ledsen ut.
Kramar

Desiree-
Visst var den jättefin! Jag gillar lite annorlunda växter. Och ja tack, hall alla tummar! Det behövs!
Kramar

Annika sa...

Mmmm…så gott med god fransk söndagsmiddag. Bring it on.
Gillar skålen. Jättefin,
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Söndagar = matorgie. Sen har man rester sa det nästan räcker för hela veckan!
Kramar