torsdag 2 januari 2014

NYÅR

Årets sista dag började med att vi packade bilen, alldeles för full enligt vissa..., och åkte till vänner i närheten av Toulon.

Strålande sol, blå himmel och vackert landskap längs vägen.




Den strålande solen och den blå himmeln var inte det enda blå-gula som vi fick uppleva under den här dagen. Efter att ha stannat till hos våra vänner och slängt i oss en snabblunch for vi vidare till det blågula varuhuset.

Nyårsafton är kanske inte riktigt dagen som du tänker att du ska åka till IKEA på, men jag kan starkt rekommendera det. Det var knappt en kotte där! Och något som kan vara ganska jobbigt och minst sagt stressframkallande gick oväntat lätt och smidigt. Den svåraste delen var väl att försöka få plats med allt i bilen...

Efter shoppingen var det dags att börja komma i nyårsstämning.


 
 Fina tjejer som stekte crêpes (!!) hela eftermiddagen.

  Fortfarande lite jul på ett hörn.



 Nyårsoutfit. Med sötaste accesoiren dessutom!

Några skålar med champagne blev det såklart under kvällen!

Kvällens ungdomar.


Apéro!

Och sen var det klackarna i taket. Innan middagen ens hade börjat.

 Mycket gott både att äta och dricka. Ingen behövde gå och lägga sig hungrig om man säger så.

Jag och fina Sylvie.



Som sagt, det blev inte direkt någon beauty sleep att tala om. Endast några få timmar innan det var dags att "fira" årets första dag. Mer trevligheter, mer att äta...




Inte bästa ljuset för fotografering, men för fotografering på nyårsdagen var det precis lagom. Konstigt, det var inte många som var villiga att ställa upp på bild igår...

Efter ännu en väldigt god och trevlig måltid hade vi lika gärna kunnat rulla hem utan bil. Om det inte hade varit för all packning förstås!



Första dagen på året hade inte kunnat starta på ett bättre sätt än med en vacker regnbåge som ju sägs vara ett tecken på lycka och som uppfyller ens önskningar!

Vad jag önskade mig? Det kan jag inte tala om för då går de ju inte i uppfyllelse!

 

Ännu en gång så önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År 2014!

3 kommentarer:

Annika sa...

Martina!!
Vilka fina bilder!! ÄLSKAR denna sortens bildbomber. ÅÅÅ det känns som om man var med.
SÅ fint nyår ni hade med goda vänner, och tjusigt också. SÅ ska det vara!!
mer glitter och glam åt folket. Snygg bookeh-effekt på bilden efter IKEA!!
Coola Bilder från vägen. Älskar vägbilder!! Dimna kor är grymma, som jag skrev på insta. Skitsnygga!!!!!!
Tack för fin bomb!!
KRAMAR!!!

Saltistjejen sa...

Vilket härligt nyår!!! Och shit vad SNYGG du är Martina! Verkligen!!!!! Själv känner jag mig för tillfället mest som en pustande blobb hahaha!
Önskar er ett riktigt fint 2014 och jag hoppas dina önskningar till Regnbågen går i uppfyllelse!
Kramar!!

Martina sa...

Annika-
Tack fina! Vad glad jag blir!
Ja men exakt, mer glitter och glam at folket!! Later so, ett perfekt nyarslöfte!
Ja motorvägar är ju inte alltid de roligaste och vackraste vägarna men motorvägen pa Rivieran är faktiskt fantastiskt vacker pa manga ställen!!
Haha, du menar nog mina skor, för nagra kor tror jag inte att jag hade!!! Men vad vet jag, min kamera blev ganska sa kapad under kvällen och jag fick manga överraskningar, haha!
Kramar

Saltistjejen-
Tack bästa Saltis, vad gullig du är!
Haha, en pustande blobb!! Jag vill se hur en san ser ut!! Men du ska ju bara koncentrera dig pa att göra den finaste och friskaste miniblobben just nu!
Önskar dig ocksa ett fint 2014, men det vet du ju som sagt att du kommer att fa!
Kramar