tisdag 14 januari 2014

FRÅN GRÅTT TILL BLÅTT

Tunga mörka moln med regnet som hängde i luften, så såg det ut i morse när Nice vaknade upp. Långt i från varken strålande eller azurblå.


Men som så ofta här på Rivieran så svänger det snabbt. Några timmar senare strålade solen och havet hade återfått sin sedvanliga azurblå färg igen.


Precis lagom till dess att jag åkte ner till gamla stan för att möta upp en vän som jag hade lunchdate med.


Marché aux fleurs.

På en italiensk restaurang nära havet åt vi gott och pratade bort några timmar.




Sa jag att det var nice?! Maten, sällskapet, vädret, havet... Väry najs faktiskt. 
















Typiskt mig att virra runt i parkeringshuset för att försöka hitta bilen. Jag brukar ju fota numret på platsen som jag parkerar på men av någon väldigt dum anledning så skippade jag det idag.

På väg hem för att hämta upp barnen i skolan.

11 kommentarer:

Marina sa...

Härliga bilder som gör att det drar lite i "Europatarmen"!!

Saltistjejen sa...

Vilket underbart ljus ni har! Själv längtar jag till mer sol och mindre grått.
Kram!

Channal sa...

OMG!! Ni kan sitta ute och äta i januari! Låter underbart!

Snart kommer jag med ritblock och färgpennor så sätter vi oss i solen och ritar och målar av den vackra staden.

KRAM Anna

Martina sa...

Marina-
Ja Europa har ju verkligen manga vackra platser att erbjuda och Nice är onekligen en av dem!
Kramar

Saltistjejen-
Ja jag kan ju säga att mörker, gratt och kyla är nagot som jag inte saknar speciellt mycket. Men nu ska det tydligen bli skitväder här resten av veckan sa jag far väl min beskärda del ocksa...
Kramar

Channal-
Ja är det soligt och vindstilla sa blir det riktigt varmt här även pa vintern. Och jag klagar verkligen inte!
Det later som en superbra och väldigt mysig idé Anna! Anytime!
Kramar

Annika sa...

Vilken finfin bildbomb!!
Jag har inget emot gråa dagar då i har dem här, men det beror nog på att vi har SÅ många soltimmar om man tex jämför med Sthlm.
Så gråa dagar brukar jag välkomna. HAHA.
Har nog alltid gillar sådana förresten. MEN ett HAPPY medium är det bästa!!
SÅ fina bilder!!!!
Kramar!!

Desiree sa...

Det är underbart vackert i dina trakter där du bor. Får mig att längta tillbaka till dessa trakter. Åkte runt i Provance sommaren 2011. Vill definitivt tillbaka och se mer. Vilka häftiga och coola foton du fick till av himmel, hav och oväder.
Kramar!

Martina sa...

Annika-
Tackar!
Haha, jag vet att du gillar graa och kalla dagar!! Du är lite egen vad gäller vädret. Du bodde nog i Norrland i nagot tidigare liv!!
Kramar

Desiree-
Ja det är verkligen vackert i Provence och pa Rivieran. Kommer du hit sa far du hojta till!
Kramar

Liz sa...

Sa fina foton av din vackra stad! Saknar dessa grander och gamla byggnader som kanns sa europeiska, vilket saknas har i USA..

Palmer och sol har vi dock i overflod i mitt horn av USA, men anda finns det knappt nagra uteserveringar, det ar oftast FOR varmt istallet och alla dras in for AC'n. Haha sjalv saknar jag att kunna sitta ute pa restaurang en hel kvall och njuta..

Vilken fin eftermiddag du fick med din vaninna, mysigt att kunna luncha sa dar i vardagen innan du hamtar upp barnen.

Stor kram och det var skont att pratas vid idag!

Kramar!!

Martina sa...

Liz-
Nej, du behöver verkligen inte vara avundsjuk pa vart soliga och fina väder. Det har du ju verkligen i överflöd!! Ni har det ju jätteskönt hela vintern, dock kanske lite för varmt pa sommaren. För visst är det ju trist när det blir sa varmt att man maste halla sig inne. Det blir ju verkligen upp-och ner-vända-världen när man kommer fran Sverige.

Nice med omgivningar är verkligen väldigt vackert och jag önskar sa att jag en dag skulle kunna fa visa dig runt här nere. Och ta med dig till en massa mysiga restauranger!
Skype är bra, men langt ifran the real deal.
Massor med kramar

maria at inredningsvis sa...

AHHHH jag blir SÅ jäkla avis nu haha :) Jag har vart i Nice på min födelsedag i Okt två år i rad och jag är BESATT i Franska rivieran Oh lala

Ny post ute...hur man gör om loppisfynd :)

Ha en härlig vinterhelg :)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion

Martina sa...

Maria-
Det later som en väldigt bra tradition att aka till Nice varje gang det är din födelsedag.
Och det är ju inte sa svart att älska Nice och resten av Rivieran!
Önskar dig en fin helg!
Kramar