fredag 7 februari 2014

SELFIE I DEN OANVÄNDA JACKAN

Hur svårt kan det vara?! Sikta och klicka liksom. Inte ska man behöva ha en master i fotografering för att få till några bra selfies. Eller så är man helt enkelt född på fel århundrade. För hos alla barn verkar det ju mer eller mindre vara medfött att ta bra selfies dagarna i ända.

Jag är i alla fall totalt kass på det. Lyckas alltid fokusera helt fel och dessutom så får jag till både de mest underliga, och osmickrande, vinklar man kan tänka sig.


Igår knäppte jag i alla fall några selfies när jag var på väg ut klädd i Biancas vinterjacka. Så håll till godo, bättre än så här blir det inte,

Grejen med den här jackan är att vi köpte den i höstas, Bianca valde den helt själv, men hon vill aldrig använda den. Eller förlåt, jo visst har hon använt den. Hela tre gånger! Gahhh! Jag blir galen när hon väljer kläder som jag köper och som hon sen inte vill använda.

Argumentet: -"Men den passar inte till några av mina kläder!" Nähä... vadå passar inte, den passar väl till det mesta?! Och om den inte passar till några kläder, varför valde du den då?!!

Inget svar.

Därför så tänkte jag att jag skulle prova den för att se om jag kunde ha den. Vad säger ni, den är väl okej på mig? Vet inte varför, men jag har en väldigt stark känsla av att jag kommer att få byta en av mina jackor som Bianca gärna vill ha mot den här istället...

8 kommentarer:

Miss Marie sa...

Klart du passar i den! Supersnyggt ju!

Och tack för låttipset nedan! :)

Annika sa...

Det är verkligen grymt svårt att ta en selfie som är bra. HÅLLER med. Undrar alltid hur andra gör med sin iphone och stora kamera.
Aja, öva gissar jag :-)
Du är jättesnygg i den kappan!! Superfin är den!!
Snygg. GO for it!!
Kram och trevlig helg!!

eastcoastmom sa...

En till som är helt värdelös på att ta selfies, jag är helt enkelt inte bekväm framför kameran.

Jackan är perfekt! Ta den!!!

Martina sa...

Miss Marie-
Tack!
Visst är laten fin?!
Kramar

Annika-
Haha, ja vi far väl börja öva pa selfies!
Tack! Ja som sagt, känner pa mig att det kommer att bli ett byte av jackor.
Ha en fin helg du ocksa!
Kramar

Eastcoastmom-
Nej det är inte alltid sa lätt att känna sig helt bekväm framför kameran och speciellt inte när man ska fota sig själv. Du far ocksa vara med i "öva-klubben"!
Ja om den ska bli använd den där jackan sa blir det nog jag som far ta den.
Kramar

Desiree sa...

Jag tycker den var supersnygg. Visst passar den till nästan allt förutsatt att man gillar den. Passar perfekt till jeans som du har. Hi hi kan inte låta bli att lee stort igenkännande när det gäller detta med selfies. Jag är helt kass på detta. Som du säger måste jag vara född under fel århundrade för selfies. ;-)
Kram och trevlig helg

Martina sa...

Desiree-
Ja exakt, förutsatt att man gillar den. Jag misstänker att det är där problemet ligger...
Ja, men vi far väl ta och starta upp den där öva-klubben allihopa da?!
Ha en fin helg du med!
Kramar

Katta sa...

Ja, du har lyckats med konststycket att fota sig själv och samtidigt vara fin i jackan! Kram

Martina sa...

Katta-
Tack snälla! Jo men jackan kan jag nog ha.
Kramar