onsdag 5 februari 2014

INTE ALLTID PÅ TOPP




Här är två produkter som ska hjälpa till att förbättra ens yttre lite grann. No one´s perfect right?!

Den första, Lancômes "Effacernes Longues Tenue" är en riktig räddare i nöden som blivit en trogen vän. Lifesaver. Ibland behöver jag den mer, ibland mindre. I morse var det mer...

Den andra, Clarins "Baume Beauté Eclair" tycker jag är sådär. Skön, mjuk kräm som doftar gott. Men ärligt tycker jag inte att den gör någon skillnad för ett trött ansikte. Eller är det kanske så att det finns gränser för hur mycket man kan korrigera?! Jag kanske helt enkelt ligger utanför den gränsen.

I morse tryckte jag i alla fall till ordentligt på Lancôme-tuben innan snabbt drog på mig kläderna och hastade iväg med Bianca till skolan. När jag lite senare kom tillbaka hem igen och stötte på en granne i garaget och som i samma sekund som vi hälsar på varandra med kindpussar, biensûr, snällt ger mig en gullig komplimang: -"Lika vacker som alltid!" tänker jag tacksamt på min vän Lancôme-tuben.

Några sekunder senare då jag står i hissen och ser mig själv i spegeln och inser att jag totalt glömt-bort-inte-hann borsta håret innan jag gick ut undrar jag om den där komplimangen inte var lite ironisk ändå. Eller ser jag kanske alltid så här nyvaken-trött-och-rufsig-i-håret ut?! Vet inte riktigt vilket svar som är bäst...

Oh well. Man kan ju inte alltid vara på topp.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Två av mina storfavoriter med. For life. Amen.

Hade också en concealermorgon i morse. Tur att det finns Lancôme ;)

Kram

eastcoastmom sa...

Jag inser att jag borde lära mig använda dundercremer...

Annika sa...

Jag med! Borde också lära mig använda dunderkurer. Har ju bara min Loreal som jag kör.
Blir sugen på Clarins. Använder du den som fuktighetsbevarande? Använder du bara den då du tar den.
DAMN, får nog ge mig iväg till Sephora och verkligen botanisera.
OCH få råd!!
Har du tips på ngn ba ögonkräm? Körde Lancome men den gjorde mina ögon PLUFSIGA!! WTF!???
Anväder du Lancome, alltså första bilden, enbart som fuktighetsbevarande också?
GAAAAD, jag är snart femtio, om två år, och detta kan jag inte…
Kram!!

Charlie sa ... sa...

Hi there beautiful!

Tack för tips - båda locker mig.

KRAM

Channal sa...

Är säker på att du är toksöt när du är rufsig i håret! Grannen var inte ironisk!

KRAM Anna

Martina sa...

Sandra-
Merci Lancôme!
Visst att man ska vara naturlig, men tur ända att det finns smink.
Kramar

Eastcoastmom-
Mina lifesavers!
Kramar

Annika-
Nej ingen av dom här produkterna är ansiktskrämer. Lancômes concealer duttar du bara pa där det behövs; under ögonen, pa blemmor eller pigmentfläckar. Efter dagkrämen.
Clarins Baume Beauté Eclair ska man dutta pa, efter dagkrämen, precis innan man sminkar sig. Men som sagt,pa mig hjälper den inte speciellt.
Ögonkräm... jag har använt en massa olika och har inte direkt nagon favoirit. Blir ögonen lätt plufsiga av ögonkräm sa kanske du har tagit för mycket eller sa är de för feta för dig. Testa gel istället för kräm, det borde vara bättre. Och lägg inte för nära ögat!
Kramar

Martina sa...

Lotta-
You are so welcome! Lancômes concealer är verkligen sa bra.
Kramar

Channal-
Haha, tack vad snäll du är! Du gör mig glad!
Kramar