tisdag 4 februari 2014

FLYGFOTON

Hoppas ni inte har tröttnat på bilder från Rivieran för idag tänkte jag nämligen visa ännu några till, men den här gången från fågelperspektivet. Inte den bästa kvalitén på bilderna dock. Mina tjejer har fotat med en liten kompaktkamera direkt genom flygplansfönstret under inflygningen. Ja inte idag då, utan när vi varit på väg hem från någon tidigare resa.

 Medelhavet.

Les Iles de Lerins och Cannes i bakgrunden.

 Cannes längst bort. Sen är det Golfe-Juan, Juan-les-Pins och Cap d´Antibes.

 Här ser man Juan-les-Pins och Cap d´Antibes med la Baie des Milliardaires.

 Antibes.

 Hamnen i Antibes.

 De speciella husen, Marina Baie des Anges i Villeneuve-Loubet.

Saint-Jean-Cap-Ferrat är halvön som går ut i havet och i bukten längst upp i bilden ser man Beaulieu-sur-Mer.

I bukten ligger Villefranche-sur-Mer där väldigt många stora kryssningsfartyg lägger till och sen så är det åter igen halvön Saint-Jean-Cap-Ferrat man ser i förgrunden.

 Hamnen i Nice.

 Nice.

 Nice och välkända Promenade des Anglais.

Landning på flygplatsen "Aéroport Nice-Côte d'Azur".

6 kommentarer:

Annika sa...

Det blev ju himla läckert ändå fastän det är en liten kamera som tagit bilderna. Det är svårt att fota från plan, tycker jag.
SÅ fint ni bor där vid havet. AVIS på dig som får bo där. Du har ju en grym utsikt!!
Kramar!!

Channal sa...

De här vyerna tröttnar jag aldrig på... känner igen mig! Så underbart!

Cap d'Antibes är hisnande vackert! Och vilka lyxyachter i Antibes marinan... ojoj!

KRAMAR Anna

Martina sa...

Annika-
Ja det är inte alltid sa lätt. Fönstren är ju ofta inte helt rena, man sitter lite tokigt till och sa rör det sig ju ocksa!
Ja vi har vackra vyer utanför fönstret! I like.
Kramar

Channal-
Nej, det är nog svart att tröttna pa dem. Ja Cap d'Antibes är verligen vackert. Och lyxyachter kan man ju se hur manga som helst här omkring; Monaco, Antibes, Cannes, St Tropez...
Kramar

Marina sa...

Det var många år sedan Franska rivieran fick besök av mig, men nu blev jag riktigt sugen. Det får nog bli så inom en inte alltför avlägsen framtid.

Desiree sa...

Coola och vackra foton. Jag minns då vi flög till Nice och det var så vackert när planet började sin nedflygning för landning då flygplatsen ligger alldeles vid havet.

Martina sa...

Marina-
Ja det finns manga vackra ställen pa Rivieran och det är absolut fler en ett besök.
Kramar

Desiree-
Ja Nice flygplats ligger verkligen vackert till precis vid havet.
Kramar