torsdag 8 mars 2012

BEBIS, VACCIN OCH KORTARE HÅR


I eftermiddags tittade jag och Emma förbi hos min väninna Elin och hennes nya bedarande lilla prinsessa. Sa söt!

Man glömmer ju bort hur sma nyfödda bebisar är och hur söta dom är! Lite sugen blir man allt.

Senare for jag och tjejerna i väg först till Sollentuna Centrum där vi gjorde diverse ärenden. Bland annat gick jag drop-in pa Swea Vaccin och tog en stelkrampsspruta och en mot Hepatit A. Sa smidigt att bara komma förbi sadär när som helst och fa det gjort pa nagra minuter!

Sen akte vi till Stinsen där tjejerna fick sina har klippta. Den ena lite mer an den andra.


Emma före.
Emma under.

Hej då långa håret.

Nya Emma.

Emma tittar på sin nya frisyr...
... och verkar vara nöjd.
Biancas före bild försvann visst. Men det är å andra sidan inte så stor skillnad mellan hennes före och efter bild. Hon ville spara sitt långa hår så det blev bara klippning av topparna och lite putsning av snedluggen.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Wow vilken skillnad det blev! Gillar Emmas nya frisyr jättemycket! Hennes fina drag kommer fram så bra nu!
:-)
Ni verkar haft en jättemysig dag tillsammans!
Kram!

Liz sa...

Finaste Emma!! Gud sa snyggt det blev! Modigt att vaga klippa sa mycket pa en gang! Kan forsta att hon blev nojd! Bianca har sa langt fint har nu! Dom ser ut att ha sa tjockt fint har!! Syns verkligen pa Emma nu nar det ar lite uppklippt. Snygg troja ocksa!

Haha, sa du blev lite sugen vannen?? Vem vet?? Men jag kan forsta att ni kanner er nojda med era fina tjejer speciellt nu nar dom ar storre. Jag vet ju sjalv hur omtumlande det var att ga fran en relativt stor independent tjej till baby tid igen..Du far snart en systerson eller systerdotter att gosa med!! Vet dom vad det blir forresten? Eller later dom sig overraskas som sa manga svenskar? Vet inte ens om jag fragat dig nagongang om ni tog reda pa kon innan tjejerna var fodda? Ar det lika vanligt i Frankrike att gora det som har i USA? Har ar det ju mer regel an undantag.

Kramar till er!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack för komplimangen till Emma ( jag läste upp den för henne och hon blev jätteglad).
Ja, vi har haft många mysiga dagar! Trots allt.
Kramar

Martina sa...

Liz-
Ja, jag lät henne bestämma helt själv hur hon ville ha håret. Jag tycker också att det är jättemodigt att göra en så stor förändring, själv är jag riktigt feg när det nya frisyrer.
Ja, båda tjejerna, framför allt Bianca har lika tjockt hår som jag.

Nja, visst blir jag lite sugen på en bebis ibland, men bara sådär. Det är inte så jätteseriöst när jag säger det. Men det ska bli mysigt att få gosa med en liten systerdotter eller son snart! Dom vill inte veta vad det blir så det blir en överraskning!

Vi visste båda gångerna att det skulle bli en tjej! I Frankrike är det jättevanligt att man tar reda på vad det blir. Det gör de flesta. Men jag tror att det blir mer och mer vanligt även i Sverige faktiskt.
Jag tycker att det är kul, och praktiskt, att veta i förväg vad det blir, men det är ju upp till var och en.

Kramar

Sahra sa...

Oj vad fin hon blev i kortare hår. Bra klipp. Jag älskar att gå i mataffärer när jag är utomlands. Det mesta ser exotiskt ut.

Martina sa...

Tack Sahra! Emma blir glad av alla snälla och gulliga kommentarer om hennes nya frisyr!

Ja, det är kul att man kan ha så enkla nöjen ibland, som att gå i mataffärer!
Kram