lördag 17 mars 2012

SJUKSTUGA


Bianca är förkyld.

S är förkyld, hostar och är allmänt hängig.

Och när Emma kom hem fran sin kompis strax efter 19 i kväll sa gick hon direkt och la sig i sin säng och sa att hon frös. Hm... Feber?!

När hon lite senare klädde av sig för att duscha och jag kände pa henne sa var hon jättevarm. Jag tog temperaturen pa henne och mycket riktigt hade hon feber, termometern visade pa 39,7°C!

Jag fick i henne lite Alvedon och sen somnade hon i var säng. Efter ett tag väckte jag henne och hon drack en Actimel innan hon somnade om igen. Jag bar in henne till sin säng där hon nu ligger och sover.

I natt sover jag bredvid min lilla älskling. Man vet ju inte, hon kanske vaknar och är törstig, hungrig, varm, kall, behöver mer medecin...?!

Japp, vi har sjukstuga hos oss. 

Bild lanad fran google.

Inga kommentarer: