lördag 3 mars 2012

PROMENAD OCH VÅFFLOR


Idag var det ett härligt väder och vi tog en skön promenad längs sjön. Barnen tyckte att det var väligt roligt och spännande med isen! Vi var dock inte så modiga som många andra som promenerade eller åkte skridskor på isen.








Cykelhjälmarna fick vara på även på isen. De gick bara ut en jätteliten bit från stranden.




Sen när vi kom hem gjorde vi våfflor till (sen) lunch. Våfflor med grädde och hjortronsylt, yummi! Måste nog köpa med mig ett svenskt våffeljärn hem! Svenska våfflor blir ju så mycket godare än dom franska tjocka våfflorna.


Det var Emma som gräddade våfflorna, med lite hjälp av mormor. 

4 kommentarer:

Liz sa...

Harliga vinterbilder och sa fina foton pa tjejerna!! Bilden pa dig och din mamma ar ocksa sa fin!! :D Vad gott med svenska "knapriga" vafflor och vilken lyx med hjortron sylt..har i USA ar det ju ocksa tjocka varianten av vafflor, saknar de svenska!
Stor kram!!

Martina sa...

Ja det blir ju sa fina bilder när det är sant härligt väder och ljus ute! Och jag är ju som du, gillar att fota en massa!
Ja, svenska vafflor är helt klart bäst!
Kramar

Saltistjejen sa...

Vilka underbara foton!!! Och jag älskar just den där vårvintern med blanka isar och då solen faktiskt börjat värma lite.... Så stora dina tjejer är nu!!! Jättefina!
:-)
Det var en stund sedan jag tittade förbi här men nu kommer jag nog snart igen! :-)
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Tackar! Ja, det är verkligen härligt väder här just nu och med det här ljuset är det lätt att fa fina foton.
Ja tjejerna ränner verkligen iväg nu och jag tycker det gar alldeles för fort!
Titta in när du vill, du är välkommen!
Kramar