fredag 16 mars 2012

ÖGONLÄKAREN OCH SHOPPING


I morse, efter att ha lämnat Emma i skolan, sa akte jag ner till stan där jag hade en tid hos min ögonläkare.

Da jag för 14 ar sedan opererades tva ganger för en näthinneavlossning, kollar jag nu mina ögon ordentligt minst en gang om aret hos Dr Grandon.

För att kunna undersöka ögonen ordentligt, bade pa ytan och inuti ögat, använder man ett speciellt ögonmikroskop och för att kunna göra undersökningen maste man ta speciella ögondroppar som gör att pupillerna utvidgas.

Pupillerna förblir utvidgade i flera timmar efterat, vilket gör att man ser väldigt suddigt och är extremt ljuskänslig. Därför kan man inte köra bil direkt efter en sadan här undersökning och jag var alltsa tvungen att stanna kvar i stan i flera timmar.

Hm, vad kan man hitta pa i stan i flera timmar man tro? Just det, lite shopping!

Det blev en massa smatt och gott.


Nagra krämer.
Lite kaffe.
Mer kaffe. Extra starkt kaffe till S. 
Lite nytt fran Esprit.

En tunn vindjacka. Inte sa kul, men bra att ha!
När jag kom hem hade jag ont i fötterna och at en sen lunch (14.30) och plockade lite här hemma innan jag akte och hämtade tjejerna.

Nu ska jag strax skjutsa Emma till en kompis som hon ska sova över hos i natt och sen när S, som är sjuk, kommer hem fran jobbet ska jag pyssla om honom lite.


2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha du Kunde iallafall SE att shoppa!! :-)
Jag har också tagit sådana där ögondroppar och det är lite knasigt. man kan ju t ex inte läsa på ett bra tag.
Hopas nu att du får fina resultat hos optikern/ögonläkaren.
Fina saker handlade du iallafall!
Kram!

Martina sa...

Ja, som sagt, shoppa gick alldeles utmärkt.
Däremot är det väldigt svart att läsa efterat och ögonen är ju lite rinniga och som sagt väldigt ljuskänsliga!

Ja, det var inga större förändringar i ögonen.

Esprit är min favvoaffär, kommer ställan tomhänt därifran!

Kram