söndag 25 mars 2012

LJUSET I MÖRKRET


För var familj är det just nu en mycket tung tid. De senaste manaderna har varit fyllda med mycket oro, sorg och saknad. Det har varit mycket bade psykisk och fysisk stress.

Men samtidigt maste ju livet och vardagen ga vidare. Ibland är det svart, ibland är det lättare.

Det gäller att även, eller kanske framför allt, i en tung och svar period hitta ljusglimtar och positiva saker. För trots att det i mörkret är svart att se, sa finns det ju oftast manga saker att trots allt glädjas at.

Som nu till exempel, med anledning av bade min mormors och Leifs bortgang sa har jag helt plötsligt tva resor inplanerade till Sverige i mars/april. Trots att det visserligen är under mycket sorgliga omständigheter, sa ser jag verkligen fram emot att komma upp till Sverige och fa träffa familjen igen.


Bild fran google.

4 kommentarer:

Liz sa...

Vilket perfekt quote! Jag ar ju en "sucker" for sana har quotes och tavlor och denna var jattefin!

Sahra sa...

Neej vad tråkigt. Mormor kanske är lättare att hantera för jag antar att hon var ganska gammal. Men din extrapappa ser inte så gammal ut. Han ser fin ut. Gläds åt alla fina minnen du har av honom. Det kommer man långt på. Kram i sorgen.

Martina sa...

Liz-
Ja, jag tycker ocksa om quotes, de kan ju säga sa manga fina saker som verkligen stämmer.

Martina sa...

Sahra-
Jo visst finns det olika slags sorger. Det vet ju du. Tyvärr.
Men visst är man tacksam för alla fina minnen som man har kvar.
Tack för fin omtanke.
Kramar