fredag 11 maj 2012

DEN LANGA RESAN (MEXICO)


Äntligen har jag fatt ändan ur vagnen och framför allt stulit lite tid ifran allt annat för att visa det första bilderna fran var resa. De första bilderna kanske inte är de roligaste men man ska ju vara grundlig och börja fran början.

Sa här kommer nagra bilder fran var resa.

Tyvärr sa funkar det inte för mig pa blogger med att lägga in bilderna pa ett litet snyggare sätt sa därför kommer de bara rakt upp och ner.


Jag och S pa flygplatsen i Nice.
Bianca som fatt skolka fran skolan för att hinna med flyget till Paris.
Emma lyssnar pa sin ipod pa flyget.
Bianca pa gangbandet mellan tva terminaler pa Charles de Gaulle flygplatsen i Paris.
S och jag släpar pa allt bagage, men det är S som har det mest värdefulla bagaget.

De bästa macarons i världen kan man köpa pa Ladurée.
Mycket annan exklusiv shopping fanns saklart ocksa i Paris.
Väntan, väntan innan vi far ga ombord pa den 12 timmars langa flighten mot Mexico City.
Tva gladisar pa planet innan vi sa godnatt.
Mexico City by air och by night.
Starbucks finns även i Mexico!
Tva glada och förväntansfulla tjejer!
Själv försöker jag bli lite piggare med en kopp kaffe.
Boardingtime.
Ett av de här planen ska ta oss till var nästa destination Cancun.
Tva timmars flygresa senare möttes vi av den här synen utanför fönstret.

Vi höll pa att smälta bort i värmen medan vi väntade pa var taxi.
Pa vägen möter man inte bara bilar utan även flygplan!
Manga poliser längs vägarna.
Vi är glada över att vara nästan framme efter var langa resa som tagit drygt 31 timmar fran dörr till dörr.
Min lilla kartläsare som haller kollen pa vart vi befinner oss.
Bilresan mellan Cancun och hotellet tog ungefär 1 1/2 timme.
Äntligen framme! 
Hotellet ligger precis nedanför om Puerto Aventuras. 
Det var ett gigantiskt hotellomrade och den delen där vi bodde var bara en av fem stora delar. 
Vi bodde i A-byggnaden längst ut till höger. Trots att var hotelldel var den minst "finaste" delen sa var strandremsan närmast oss det absolut finaste!
En nöjd och glad Bianca sippar pa en härligt kall och uppfriskande välkomstdrink!

Det här är bara början pa var härliga semester och även bara början pa manga inlägg med bilder fran var resa.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å så roligt att få följa med!!!
Förstår att ni var trötta efter en sådan resa. Men det ser helt underbart ut!
Kram!!

Martina sa...

Självklart far du följa med! Kul att du vill! Men som sagt, det kommer nog att ta sitt lilla tag sa jag hoppas att du har lite talamod.
Kramar

Liz sa...

Vilka jattefina bilder vannen! Du ar lika snygg som alltid! Sa jattekul att du tagit sa mycket foton och later oss som Saltis sa bra uttryckte sig, fa folja med! Ser fram emot vidare inlagg och stressa inte, det tar jattetid att sortera och skriva ifatt, jag holl pa en hel evighet nar vi bara var borta i San Diego i 4 dygn och ni var borta i 2 veckor! Tack for ditt fina email, jag har inte haft tid att svara, men det betyder mycket for mig att du finns dar! Stor stor kram!!

Martina sa...

Tackar för komplimangen, vad söt du är!
Ja, det kommer att ta ett tag... Jag har mycket att läsa ikapp hos dig och San Diego skummade jag mest igenom som snabbast sa det ska jag ocksa titta lite mer pa.
Hör av mig när du hinner och känner för det! Du vet vart jag finns. Tänker pa dig.
Kramar