torsdag 17 maj 2012

LENA BEN


Liten blir stor.

Tiden bara rusar iväg och trots att det känns som att jag hade smabarn igar sa har vi nu kommit till den dagen da jag rakar mina barns ben för första gangen!

Eller, det började egentligen redan i slutet av sommaren da Bianca ville ta bort sina har pa benen innan skolstarten i högstadiet. Da vaxade jag hennes ben med sana där remsor som man drar bort haren med. Men det tyckte hon gjorde ont. För att inte tala om Emma, som naturligtvis ville göra precis som syrran och ocksa ta bort sina har. Emma fullständigt störttjöt och skrek som en stucken gris och svor pa att hon ALDRIG nagonsin skulle göra det igen!

Sa den här gangen, efter mycket övertalande, sa hade jag gatt med pa att raka Biancas ben. Och naturligtvis ville Emma göra likadant även den här gangen. Sa idag har jag alltsa för första gangen rakat benen pa bada tjejerna! Det maste väl ända räknas som nagon slags milstolpe i livet?!


Inte världens bästa bild, men väldigt bra hjälpmedel för att fa otroligt lena och harfria ben.

6 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Stoooor milstolpe!

Här talar vi om att köpa en liten bra-top, en bh-top, som ett minilinne bara. Inte för att det behövs, men för att det är flera andra tjejer som använder och då vill ju inte dottern vara sämre... Hon fyllde 11 för några dar sen.

Sis sa...

Ja men jag förstår Bibi, högstadiet och alla. Kommer ihåg att jag också rakade benen runt 12 och köpte min första bh till skolavslutningen i 6an. Så klart Ensam vill göra som Bibi haha. Puss C

Liz sa...

Haha, harlig bild! Du - samma har! Cassie kom till mig tidigt i varas - har borjade ju shorts sasongen tidigt - och ville raka ben och armhalor. Hon hade fatt lite mer an bara "fjun" och ville bli len och fin. Jag hjalpte henne ocksa, da jag var lite radd for att hon skulle skara sig och till hennes 10 ars dag fick hon ett eget set med raklodder som luktar jordgubbe och rosa (forstas) rakhyvel och blad. STORA tjejer vi har! :)
Stor kram och aven till tjejerna! Hua, vaxat skulle jag inte ens ha vagat att prova pa Cassie...inte pa mig sjalv heller :D

Martina sa...

Eastcoastmom-
Klart att man vill ha som alla andra! Viktigt!
Ungefär som att det är sa viktigt att ha bikiniöverdel trots att man inte alls behöver nagon!
Kramar

Martina sa...

Sis-
Kan inte komma ihag när jag rakade benen och köpt bh för första gangen. Jag tyckte nog att det mest var besvärligt att behöva ha bh!
Ja Emma har alltid velat göra precis som Bianca och det fortsätter!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Ja, jag vet! De är verkligen stora nu vara tjejer!
Och inte har du nagra bebisar längre heller! Men det kanske är ganska skönt ända?!
Raklödder som luktar jordgubb?! Härligt!
Ja, tjejerna föredrar helt klart att raka sig än att vaxa sig!
Kramar