torsdag 24 maj 2012

GRÖNT ÄR SKÖNT


När man tänker Rivieran, tänker man kanske mest pa palmer vad gäller växtriket. Men det finns ju faktiskt en massa andra växter ocksa. 

Just nu är den absolut bästa och finaste perioden vad gäller växter här nere. Allt blommar och det är otroligt grönt nu. Sen pa sommaren sa blir det ju sa varmt sa manga växter torkar och blir brunfärgade istället för gröna.

Jag är langt ifran en växtexpert sa alla de växter jag har fotat, med min mobil när vi kom gaendes hem fran skolan i eftermiddag, har jag inte den blekaste aning om vad de heter. Alla bilder är tagna i den omradet där vi bor. Pa vissa bilder kan man ju nästan tro att vi har ökenklimat!

Blomma.
Olivträd, maste det ju vara. Eller?!
Kaktus. 
Ökenblomma?
Kaktus.

5 kommentarer:

Sis sa...

Gillar dina bildtexten, blomma och ölenblomma :-) det är som jag, hemma hos oss finns det två typen av blommor orkidéer och gröna blommor haha. Puss och kram

Liz sa...

Det kunde verkligen vara foton tagna har hos oss! :D Jattekul att se lite mer runt dar ni bor. Har forsokt att logga in pa Skype i tid, men aldrig hinner jag innan det blir for sent, eller nar jag varit inloggad har inte du varit det...himla 9 timmar. Imorgon vet jag inte heller hur jag ska hinna, vi ska ivag med barnen pa eftermiddagen och sen handla. Helgen kommer nog vara bokad, da vi ska forsoka hinna med en hel del nar det inte ska vara sa varmt..

Suck, hoppas att allt ar bra vannen, tanker pa dig och hoppas att vi snart kan fa till en skype date! Stora kramar!!

Martina sa...

Sis-
Ja, du vet ju hur det är med mig och blommor! Idag har jag varit ute pa terassen och klippt lite, haha!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Ja, jag tänkte ocksa pa at det liknar väldigt mycket öken faktiskt. Hade inte ens tänkt pa förut att vi hade alla de här kaktusarna i vart omrade.

Jag vet, pa kvällarna för mig är det svart för du är oftast ute eller i full gang med barnen och hela den här veckan när jag kommer hem vid 9 pa morgonen da är det midnatt hos dig.... Frustrerande! Flytta österut!

Kramar

Sis sa...

HAha du och klippa buskar, förstår att Steppis blir glad då ;-) Vi klippte ju ner våran stora häck förra året men den har tagit sig rätt bra ändå men det märks ju att den nog behöver något till år på sig att återhämta sig. Kram