måndag 7 maj 2012

TILLBAKA TILL VERKLIGHETEN


Strax före 23 igar kväll landade vi pa flygplatsen i Nice. Da hade vi varit pa resande fot i 26 timmar med korta stopp i Cancun, Mexico City och Paris.
Sa snart vi klev in genom dörren sa var det bara att förbereda tjejernas skolväskor, kläder, Biancas simväska, ta en snabb dusch och kasta sig i sängen.

Efter drygt 5 timmars sömn ringde klockan vilket innebar att vi var tillbaka till verkligheten och vardagen igen.

Barnen till skolan, S till jobbet och själv akte jag till Carrefour för att storhandla och efter det har jag ägnat mig at all tvätt som just nu invaderar vart vardagsrum.

Men jag klagar inte, efter tva underbara semesterveckor i Mexico är det smällar man far ta helt enkelt.

Vi har sett och upplevt en hel del under var resa och jag överdriver inte när jag säger att vi har tagit över 1500 bilder (trots att min kamera gick sönder andra dagen...) och filmat över 2 timmar. Sa det kommer väl att ta ett tag innan jag har gatt igenom allt det här, men jag lovar att visa sa mycket som möjligt även om det kommer lite efterhand.

Först ut kommer nagra bilder fran det senaste dygnet.



Jag och S i lobbyn i väntan pa taxin. 
Tjejerna med tillgjorda smiles.
Nästan framme pa flygplatsen.
Starbuckspaus i väntan pa flyget.
Adios Cancun och Rivera Maya.
Aeromexico var faktiskt bättre än befarat. 

Glada tjejer mellan Paris och Nice.

Visst verkar jag packa upp väldigt metodiskt?!
Och inte är det mycket bättre i köket.

6 kommentarer:

Liz sa...

Skont att du ar hemma igen - har varit langa tva veckor utan inlagg..:) Fy att kameran gick sonder men skont att ni anda kunde fota, antar att det blev ett akutinkop eller? Forstar att det maste varit segt for er alla att ga upp imorse, hoppas att det blir en nagorlunda lugn vecka att aterhamta er pa. Ser verkligen fram emot bilderna men jag forstar att det kommer ta ett tag! Harligt!! Stor kram sa lange vannen!

Saltistjejen sa...

Välkommen tillbaka och oj vad jag ser fram emot att få se och läsa lite mer om er resa! Men så otroligt trist att kameran gick sönder.
Kram!!

Mam sa...

Äntligen hemma................. nu kan man koppla av lite. Ni är så välkomna hem. Hoppas det går bra att komma i fas tidsmässigt.
Jag är så glad att ni haft det så underbart och att allt fungerat på er resa. Kramar i massor från Mam

Martina sa...

Liz-
Ja, nu kommer det bli en massa inlägg och bilder fran resan! Maste bara hinna med allt.
Ja, det var väl inte bästa timingen för kameran att lägga av andra dagen pa semestern, men som tur var hade Bianca med sig sin kamera och sa har vi ju även kunnat fota med min mobil och barnens ipods.

Maste fa lite tid att höras i veckan, vi har ju massor att ta igen!

Kramar

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack! Ja, som sagt, jag lovar att komma med en massa inlägg och bilder fran resan sa fort jag hinner!
Visst var det väldigt trist att kameran gick sönder, men vi lyckades ju ända ta ganska manga bilder; drygt 1500...! Tur att barnen har sa manga teknikprylar!
Kramar

Martina sa...

Mam-
Tackar!
Ja, vi har varit med om mycket...men allt har gatt bra!
Sluta oroa dig! Fast det vet jag att du inte kan. Jag är ju lika dan själv!
Stora kramar