onsdag 16 maj 2012

ÖDLA PA BURK


S hade en ledig dag idag och ägnade hela förmiddagen at att röja upp lite pa var terass som har sett helt förskräcklig ut hela vintern med trasiga takskivor, trasiga dörrar och en hel djungel av ogräs. Allt har förfallit totalt efter en miniorkan i november förra aret och vi är fortfarande i väntan (lang väntan pa grund av alla försäkringsexperter som maste ta beslut) pa reparationer. Men det är en annan historia.

Emma var jätteduktig och hjälpte S att bära bort alla trasiga takskivor och städa upp. Och mitt i allt brate hittade hon ett gammalt skelett fran en ödla som maste ha fastnat och dött mellan takskivorna.

-"Släng det i soptunnan!", sa jag.

-"Nej, jag ska spara det och ta med det och visa i skolan!", sa Emma.

Sa nu har vi ett ödleskelett i en burk här hemma. Jag och Bianca tycker att det är lite smaäckligt.




4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha! jag gillar Emma!!! :-) Hon verkar vara en cool tjej!
Ett litet ödleskelett. KLART hon ska ha det med till skolan!
:-)

Sis sa...

Vad hon är rolig lill tösen, aldrig en tråkig stund med Emsan! Kan tänka mig att du och Bibi blir lite med äcklade av det hela haha. Kram C

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja Emma är bade cool, kul, busig, gosig...och mycket mer! Och hon hittar alltid pa en massa nya upptag och har en mängd idéer hela tiden.
Och visst far hon ta med sig ödleskelettet till skolan!
Kram

Martina sa...

Sis-
Nej, aldrig en trakig stund med Emsan!
Ett ödleskelett är väl okej, sa länge det inte handlar om sniglar sa gar det väl an!
Kramar