tisdag 29 maj 2012

GODASTE KAKAN!


Jag gillar att laga mat, för det mesta, och tycker framför allt om att baka. Jag bakar ofta olika slags kakor. Igar när Emma hade en kompis här hela dagen fuskade jag dock lite och använde en färdigmix (vilket jag nästan aldrig gör) och svängde snabbt ihop en chokladkaka.

Idag tog Emma en bit av det som fanns kvar till mellanmal och säger da:

-"Ah, mamma du lagar verkligen god mat! Du borde vara med i Masterchef! De skulle tycka att din mat var sa bra. Och framför allt om du skulle göra den här jättegoda, saftiga och fluffiga chokladkakan! Da skulle du lätt vinna!"

Hmm..., undrar jag vad de skulle tycka om det pa Masterchef?! En chokladkaka gjord av en färdigmix...

Och förresten, det var väl inte ett jättebra betyg jag fick där, om det typ godaste jag gör är en färdigmix?!

Bild fran google.

2 kommentarer:

sis sa...

Malin sa till sin mamma när hon var liten att Karins kötbullar var de godaste hon hade ätit. Mamma köpte från mamma scan och Malins mamma gjorde hemmagjorda... efter det här slutade Malins mamma göra egna eftersom barnen ändå föredrog mamma scans eller som Malin sa; Karins kötbullar :-)

Martina sa...

Ha, ha, ja jag kommer ihag att en gang när mamma hade gjort egna köttbullar sa sa jag till henne att jag tyckte mycket bättre om de andra som vi brukade ha, dvs de köpta!!
Kramar