lördag 15 september 2012

ATERHÄMTNING


Igar eftermiddag/kväll hade jag en grym huvudvärk och var saa trött. Och när jag vaknade upp i morse kändes det som att jag just hade somnat och helst ville ligga kvar i sängen hela dagen.

Inte sa realistiskt. Men efter frukosten började jag vakna till liv och idag känns det mycket bättre igen.

Pa förmiddagen akte jag och tjejerna till biblioteket för att lämna tillbaka och lana nya böcker.

Det är fortfarande runt 30 grader varmt om dagarna men luften börjar kännas lite friskare och pa nätterna är det svalare nu. Skönt!



En hel kasse full med nya böcker, tidningar och DVDs. 





Nu är läxorna gjorda för idag och Emma vill att vi ska baka en kaka. En rulltarta far det bli idag.
Sa skönt att ha en lugn stund när man hinner göra det barnen har lust med för stunden och behövligt att fa lite aterhämtning och inte stressa jämt.

10 kommentarer:

Sahra sa...

Jag har känt mig så hela veckan. Huvudvärk och utan energi. Just nu mår jag dock helt ok. Tog en skön prommis med bra musik i lurarna. Det kan få vem som helst att piggna till. Kram

The Rosegarden in Malevik sa...

jisses,,,,,krya på :)
ser varmt å skönt ut där ni e.....
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Lotta sa...

Känner igen känslan! Hoppas du känner dig piggare. Jag har varit inne i en enormt trött period så jag kan som sagt relatera till lusten att bara vilja ligga kvar i sängen.

Å, vad jag längtar till Nice när jag ser dina bilder.. Kan inte se mig mätt.

kram!
Lotta

Liz sa...

Jag vet hur det kanns att bara vilja ligga kvar...att vara utsovd vet jag inte ens hur det kanns langre..:) Skont att huvudvarken har gatt bort, har har jag ocksa haft problem denna vecka da vi hade temperatursvangningar med stormen och sen blev det varmare igen.. upp och ner inte till mitt huvuds lattnad precis..

Cassie har likadan klanning som Emma, visst ar den fin! Maste jag visa Cassie. Forresten som en sidonot, Cassie har "redan" noterat att hon ska skicka kort till Emma nar vi ska till San Diego nu i veckan...sa snart kanske det kommer ivag ocksa.

Stor kram vannen, har inte haft tid knappt alls denna vecka med dator eller skype, hopppas att allt ar bra. Nu kommer det bli annu samre uppdatering hos mig da besoket kommer imorgon och sen stannar hos oss i 10 dagar och darav ett par dagar i SD. Jag hor av mig nar jag kan, saknar dig sa!!

Stor kram!!

Martina sa...

Sahra-
Det är sa jobbigt med bade huvudvärk och att känna att man inte har nagon energi. Gillar inte det. Men vem gör väl det?!
Sant, motion och musik är bra. Fast oftast när jag tränar känns det som att antingen försvinner huvudvärken eller sa blir den ännu värre.
Kram

Martina sa...

Hakan-
Tack. Ja här är det fortfarande full sommar, men ända inte sa stekhett!

Martina sa...

Lotta-
Ja som sagt, det är jobbigt med kombon huvudvärk/utan energi. Men nu är det bättre igen, hoppas att det även är det för dig!
Kul att du känner till Nice sa bra. Du far skrika till om du har vägarna hit igen!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Ja, jag borde väl inte klaga. Jag vet ju ocksa hur det är att ha sömnlösa nätter och aldrig fa mer än nagra timmars sammanhängande sömn. När man väl gar igenom det klarar man det ju för att man inte har nagot val men annars känns det ju totalt omöjligt. Och sa huvudvärk pa det. Stackare.

Ja men jag sag att Cassie hade samma klänning (fran bilderna da hon fick sin utmärkelse i skolan)! Jag berättade det för Emma som tyckte det var roligt och det var därför som hon tog pa sig sin klänning igar. Och jag tog kort pa henne speciellt för att vi tänkte visa Cassie, men sen blev det aldrig av. Emma har ärvt sin klänning fran Bianca!

Emma kommer att bli superglad om hon far kort fran Cassie! Hon tänker ofta pa henne och pratar om henne.

Jag förstar att du kommer att bli upptagen framöver. Hoppas att allt kommer att ga jättebra och att ni far mysiga dagar i SD. När aker ni dit?
Hör av dig när du kan! Saknar dig ocksa!
Stora kramar

Liz sa...

Vad kul med klanningen. Har ar dom ju tvungna att ha tre fingrars bredd pa tanktops etc, sa det blev ju att ha en tshirt under, men fint anda..USA och deras dresscodes och dubbelmoral...:)

Japp, vykort ar uppskrivet som sagt!:)

Har har det gatt i ett de sista dagarna, stressigt och jobbigt att fixa allt och ungarna sover ju lika daligt som alltid. Kanner stress for det ocksa nu nar vi ska ha besok sa lange...suck! I eftermiddag kommer dom, och imorgon aker vi till SD, kommer hem pa torsdag kvall. Pa fredag lar Cassie fa ga till skolan och hamta upp massa laxor som hon missat. Forhoppningsvis kommer Chris att fa vara ledig resten av veckan, han vet inte annu...framforhallning?! Suck suck suck...Men men, jag kommer ju inte blogga direkt nar dom ar har, da jag ju sallan gor det fran telefonen, men jag hor av mig nar jag kan. Stor kram salange och skank mig en tanke imorgon eftermiddag da det ar dags att traffa du vet vem....:)

Martina sa...

Liz-
Förstar att du känner dig otroligt stressad över allting just nu. Verkligen. Speciellt över att ha folk som ska bo hos er sa länge.
De kommer säkert ga jättebra i SD! Tänk pa att det är ju mycket bättre att det blir sa här än att ALLA ska bo hos er!
Är det okej för Cassie att vara borta fran skolan i flera dagar? Det är de ganska harda pa här. Egentligen far man ju inte vara bort förutom om man är sjuk!
Jag lovar att tänka extra mycket pa dig i morgon! Du kanske kan skriva bara nagra rader pa fb sa jag vet hur det har gatt!
Kramar