måndag 24 september 2012

SKYFALL OCH KRIG


Jag brukar inte vara den som är rädd för askväder, men just nu är det faktiskt riktigt läskigt här.

Himlen har öppnade sig totalt helt plötsligt just nu fullständigt vräker det ner pa alla fönster. Det later precis som om nagon stog och sprutade med en vattenslag pa full styrka mot alla fönster! 

Och samtidigt blixtrar och dundrar det nagot otroligt. Hela himlen som nu blivit totalt gra lyses upp när varje blixt kommer och tva sekunder efter at smäller det till sa att det skakar i hela huset.

Som sagt, jag är vanligtvis inte rädd för askväder men nu later det som om hela Nice höll pa att bombarderas och jag maste erkänna att det inte känns sa jättekul.

Bilden högt upp tog jag alldeles nyss och som ni ser är det totalt gratt pa himlen och det gar inte ens att skymta varken stan eller "La Baie des Anges". De tva undre fotona är bilder som jag tagit vi tidigare tillfällen och som visar hur utsikten vanligtvis ser ut.
Utsikten mot andra sidan, ner mot flygplatsen, ser lika gra ut den. Inte sa kul att sitta i ett flygplan över Nice just nu.
Och sa här sag det ut bara nagra minuter senare efter det att jag tagit de tva första bilderna.
Det är inte sa ofta det är oväder här i Nice, men när det väl händer da tar det i ordentligt!

4 kommentarer:

Sis sa...

Men vilket oväder!! Urr, inte kul någonstans! Bra väder för innemys och kanske lite kladdkaka :)
Puss C.

Martina sa...

Sis-
Ja, fast det höll ju bara pa i knappt en timme sen var det sol och upp mot 30 grader igen!
Kram

Liz sa...

Usch, later lite som var storm for ett tag sedan, tur det bara holl i sig i nagon timma och att inte elen gick...:)

Kul med bilderna och att kunna jamfora! Vilken tur med forradet, aven om det ar trist att skyffla ut vatten fran garaget sa hade det ju varit fruktansvart jobbigt att fa vatten langre in dar aven saker kunde blivit forstort!

Synd ocksa att det inte blev klarare luft efter stormen.

Stor kram!

Martina sa...

Liz-
Ja det höll verkligen inte pa länge men det var nog det värsta skyfallet jag varit med om!
Ja ni hade det ju värre med strömmen som gick, det är inte roligt...
Kramar