tisdag 25 september 2012

OVANLIGA ÖRON


Mina öron kan inte vara standard. Jag maste ha ovanligt ovanliga öron.

För det finns inga hörlurar som passar mina öron.

Jag har hafts Apples vanliga som är med när man köper en ipod. De har varit okej. Eller vi kan väl till och med säga att de har varit bra.

Men sa blev de totalt utslitna och jag var tvungen att köpa ett par nya i somras när jag var i Sverige.

Jag tänkte att jag kanske skulle passa pa att köpa ett par som var ännu bättre, nagra som liksom var gjorda för att användas när man sportar eftersom det ju är mest da som jag använder mina hörlurar.

Okej, säljaren i affären rekommenderade ett par Senneheiser som skulle vara sa otroligt mycket bättre än Apples. Ett par "in-ear".

Bara det att "in-ear" vill bara poppa ut ur mina öron hela tiden och dessutom tyckte jag inte att ljudet verkligen var sa mycket bättre och sen sa hördes det ju liksom varje gang sladden rörde sig, och det gör den ju ganska ofta när man springer. Sa nej, de lämnade jag tillbaka till affären.

Jag köpte även ett par "in-ear", fast ett annat märke, till Bianca som jag ocksa provade, men de funkade inte heller för mina öron.

Nu har jag skaffat ett par hörlurar fran Apple igen, men trots att mina gamla var bra sa vill de här bara aka ut hela tiden. Suck. Kanske för att jag svettas sa ofantligt mycket när jag springer?!

Eller sa är det för att mina öron helt enkelt inte är standard.

Jag maste ha ovanligt ovanliga öron.

Tips pa bra hörlurar anyone? 



8 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Jag har samma problem. Apples egna in-ear har aldrig passat mig nåt bra, inte när jag springer i alla fall. Nu har jag ett par som är in-ear och over-head, tycker de sitter bäst. Tror mina är Sony.

Kolla Amazon. Jag hittade flera som verkade intressanta där (jag kollar amerikanska Amazon), bl a hörlurar som var inbyggda i ett headband... fanns i olika storlekar och för sommar eller vinter! Kallas för RunPhones.

Lycka till!

Martina sa...

Eastcoastmom-
Tack för tipset, ska kolla upp lite andra modeller. Men det är ju liksom svart att veta hur de sitter och det känns innan man har provat dem.
Kram

Sahra sa...

Jag har också problem med att träna med små lurar. Så isådanafall har jag också ovanliga öron. Det funkar någorlunda när jag har mössa på mig. Men vem tränar inne med mössa liksom? Nä. Jag kommer leta vidare. Kram

Lotta sa...

Har exakt samma problem!! Eastcoast tips nappar jag på!

Kram

Martina sa...

Sahra-
Nej, mössa hör inte riktigt till min träningsoutfit heller.
Hittar du nagra som är bra sa skrik till!! I'm interested.
Kram

Martina sa...

Lotta-
Det verkar som att det är fler som har samma problem som jag. Kanske borde man uppfinna ett par bra hörlurar som är anpassade till vara öron?! Och som jag sa till Sahra, skrik till om du hittar nagra bra.
Kramar

Sis sa...

Jag kanske har ett par som du kan prova när du kommer hit?! Påminn mig!!
Puss C

Martina sa...

Sis-
Absolut! Det ska jag inte glömma bort!!
Puss