tisdag 18 september 2012

MORGONSTRESS


Det blev en nagot kaotisk morgon för oss idag.

Vi hoppade upp ur sängen en halv sekund efter det att alarmet gatt pa.
Pa tisdagar skjutsar S en kompis till Bianca tidigt till skolan och jag skjutsar först Bianca och sen Emma och vi maste aka lite extra tidigt hemifran.

Vid frukost borden välter Emma ett stort glas vatten över hela bordet, stolen och golvet. Tur att det bara var vatten! Fast det var mycket.

När vi som bäst haller pa att torka upp allt vatten som rinner överallt och svär lite lagom att hon "kunde ju vara lite försiktig" sa välter hon ut min kaffekopp.

Kaffe utspätt i vatten rinner och droppar ner för hela bordet. Var konversation vill ni inte höra.

Samtidigt som jag föröker fa i mig lite frukost spayar jag vanish pa mattan. Och sen bli det till att skynda, skynda, skynda.

När vi precis gatt ut genom dörren kommer jag pa att jag glömt att torka upp allt vanish jag haft pa mattan och jag skyndar mig in igen för att göra det.

Brattom!

För att komma till Biancas skola passerar vi en annan skola och där är det kaos med alla som lämnar av barn. Köer, köer.

Sen är det köer mellan Biancas skola och Emmas skola ocksa.

När jag lite senare kommer fram till gymet är jag redan alldeles svettig innan jag ens börjat träna.

Sen till Carrefour för storhandling.

Hem och packa upp.

Hämta Bianca.

Läxor och en liten stund vid datorn.

Och nu maste jag aka och hämta Emma.

Lugnare kväll?!

8 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Visst är det typiskt att det är bilköer när man ändå är stressad och lite sen?
Hoppas ni får en lugn kväll.

Sahra sa...

Vi satsar på det iallafall. Kram

Mam sa...

Oj vilken morgon... inte rolig för någon. Puss och kram från mam

Martina sa...

Eastcoastmom-
Här är det alltid bilköer varje morgon och varje eftermiddag framför skolorna.
Kvällen blev lugnare.
Kram

Martina sa...

Sahra-
Det blev en lugnare kväll och det var skönt!

Martina sa...

Mam-
Nej det vart lite jobbigt där ett tag!
Kramar

Annika sa...

Stress och bilköer är verkligen inte kul...
Lugnar idag hoppas jag.
Kram!

Martina sa...

Annika-
Nej, det blir ju liksom ännu mer stress när det är sa!
Den lugnare dagen kom inte idag heller!
Kramar