onsdag 12 september 2012

ONSDAG


Är det inte onsdag som brukar kallas för lill-lördag? Helg mitt i veckan?

Nja, inte riktigt för min del i alla fall.

Döm själv.

Steg upp tidigt för att fa iväg Bianca till skolan.

Akte till Cagnes-sur-Mer där jag lämnade in lite kläder till en second hand butik.

Svängde förbi CAP3000 där jag letade mer skolmaterial.

Hem och lagade lunch.

Efter lunchen akte jag ner till stan och sprang runt som en galning i en massa olika affärer för att hitta böcker som Bianca behöver till skolan. Massor med folk. Varmt, varmt, varmt. Svettigt!

Hem och hämtade upp Bianca. Hämtade upp Biancas kompis ocksa och skjutsade dem till Zumba-klassen.

Nu är det dags för middag. Tänk vad glad man blir över att ha rester ibland!

6 kommentarer:

Sahra sa...

Lillördag här iallafall. Ett glas rose och lite choklad.

Eller ja. Mycket choklad då om jag ska vara ärlig.

Stressat som en galning idag. Var nästan tvungen att gå från jobbet för att få jobba i lugn och ro utan avbrott. Men jag lyckades stänga ute omvärlden och bli klar med det jag höll på med.

Sedan tennis och segling och föräldramöte. Nu är jag heeelt slut.

Kram

Martina sa...

Sahra-
Som sagt, ganska lika dagar.
Men idag blir det bättre, eller hur?!
Kram

Sis sa...

Jag gillar Saharas kommentar, rosé och choklad, helt i min smak!
Själv lagade jag mat igår... stort! Känns som om jag alltid har stora planer och så sätter lillskrutt i gång med att skrika, pocka på uppmärksamhet eller skita/kräkas. Maten blir därför alltid något snabbt men igår satte jag henne i babybjörn och sen började jag hacka alla ingredienser. Helt plötsligt började hon skratta... kanske blir en liten kock av henne??
Kram!

Saltistjejen sa...

Haha här var ingen lill-lördag heller direkt. Fastnade i bilkö på vägen hem och var INTE så glad men väldigt TRÖTT när jag väl kom hem.... Stupade i säng strax efter 22. Men idag känns det bättre och imorgon jobbar jag hemifrån vilket känns otroligt skönt. Att detta är sista pendlingen för veckan alltså.
:-)
Kram och kanske får du ta lill-fredag idag då? ;-)

Martina sa...

Sis-
Kanske är det du ska göra när hon är gnällig, hacka en massa mat! Det later som att det kommer att bli en massa god mat hos dig framöver. Vi kommer!
Kramar

Martina sa...

Saltistjejen-
Jobbigt för dig med alla bilköer.
Ja om mängden choklad man sätter i sig definierar om det är lill-lördag, lill-fredag eller nagot annat mysigt sa är jag nog där nu!
Hoppas du kommer hem fortare ikväll!
Kramar