söndag 9 september 2012

SOMMAREN ÄR SLUT MEN ÄNDA INTE


NU är sommaren slut men ända INTE.

I morgon börjar tjejernas första riktiga skolvecka, förra veckan far man ju kalla för mjukstart da det var relativt lugnt fortfarande. Och i morgon börjar S jobba igen efter en veckas semester.

Och jag far tillbaka friheten igen, haha!

Nej, men skämt a sido, visst ska det bli skönt med lite egentid igen, men det kommer nog ocksa kännas lite tomt här hemma efter att i tva manader ha varit tillsammans med barnen 24 timmar om dygnet!

Men jag kommer nog knappt hinna känna av mig egentid da jag har en hel del jobb som väntar och dessutom sa kommer jag att fa agera taxi mer än nagonsin eftersom Bianca är "själv" i sin klass i ar och vi inte kan samköra med andra föräldrar lika mycket som förra aret. Nu ska ocksa träningsskorna användas flitigt igen.

Och kanske blir det en och annan simtur för vad gäller vädret känns det da verkligen inte som att sommaren är över pa nagot sätt!


6 kommentarer:

Lotta sa...

Hej Martina! Tusen tack för din hälsning - jag blev glad och såklart vill jag lära känna din fina blogg!

Jag älskar Nice. Om det är en plats jag saknar förutom Stockholm är det Nice. Vi var ofta där innan vi flyttade.

Jag vill gärna följa hur det är att bo där.

Kram
Lotta

Annika sa...

Sådär är det!
Visst är det skönt då skolan börjar.
På många sätt, och jobbigt på andra.
JUST att få vara ensam är verkligen guld värt.
HAHA, TAXI vet jag hur det är att vara :-)
Kram!

Martina sa...

Lotta-
Kul att du ville titta in pa min blogg och kul att du gillar och verkar ha varit mycket i Nice!
Välkommen ater! Bade pa bloggen och till Nice.
Kramar

Martina sa...

Annika-
Ja, nu är första dagen avklarad och det har gatt i ett hela tiden!
Egentid visst, men inte nagot lugn och vila direkt.
Kramar

Saltistjejen sa...

Låter som om det kommer bli en rätt bra vardag ändå. Lite annrolunda mot tidigare och självklart kommer det kännas lite tomt efter sommarens senaste 2 månader tillsammans. Å andra sidan kan det nog kännas ganska skönt också. :-)
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Jo visst är det sa! Och man behöver ju det ena för att uppskatta det andra och tur är väl att det är lite omväxling i ens liv. Jag är ju dessutom lyckligt lottad som far vara med och ta hand om mina barn enormt mycket även i vardagen!
Kramar