torsdag 27 september 2012

UTRYCKNING


Tidigt pa eftermiddagen ringde telefonen.

Samtal fran Emmas skola!

Det känns alltid lite läskigt när man ser att det är skolan som ringer och man ännu inte vet varför. Det är ju nagot som är "fel", annars skulle de ju inte ringa. Men fragan är "hur" fel?

Under nagra sekunder har man hjärtat i halsgropen och har svart att verkligen höra vad de säger.

Den här gangen var det inte sa allvarligt, tack och lov har det aldrig varit riktigt allvarligt, det värsta var väl när Emma hade fatt magsjuka och spytt rakt över en klasskamrat i matsalen eller när hon madde jättedaligt under en utflykt och de var langt ifran skolan. Emma var väldig trött och madde inte sa bra och de undrade om jag hade möjlighet att komma och hämta henne tidigare vilket jag naturligtvis gjorde.

Redan sen nagra dagar tillbaka har Emma haft lite ont i halsen men inte sa mycket mer än sa. Men idag hade hon ont i halsen, lite ont i huvudet och kände sig väldigt väldigt trött.

Sa nu ligger hon pa soffan och vilar och jag hoppas att hon ska klara sig fran att bli sjuk.



Lilla gumman ligger och vilar.

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å Liten!! Hoppas hon snart mår bättre igen. Men visst är det så att man får hjärtat lite i halsropen när man ser skolan på telefondisplayen! Tills man får veta vad som hänt.
Tur att det ändå inte var "värre" än det var,
Hoppas nu att ni andra får hålla er friska med.
Kramar!

eastcoastmom sa...

Oh no! Jag blir också orolig när jag ser skolans telefonnummer på nummerdisplayen. Hoppas hon känner sig bättre snart.
Kram

Mam sa...

Emsan, hoppas du kryar på dig fort, fort så att helgen blir bra för dig. Många kramar och pussar från mormor.

Sahra sa...

Stackars liten. Hoppas hon kryar på sig snart. Kram

Martina sa...

Saltistjejen-
Nej, som sagt, det var inte sa farligt. Som tur var!
Jag hoppas det snart är bättre igen.
Kramar

Eastcoastmom-
Ja fy, det är verkligen stressande! Jag hoppas ocksa att det snart är bättre.
Kramar

Mam-
Ja det hoppas vi ocksa!
Kramar

Sahra-
Ja, jag hoppas att det inte blir sa farligt och att hon snart mar helt bra igen!
Kramar

Lotta sa...

Å, jag minns de samtalen. Hjärtat i halsgropen som du skriver.

Hoppas Emma mår bättre snart!

Kram

Martina sa...

Lotta-
Usch ja.
Emma är hemma fran skolan idag men det är inget jätteallvarligt sa jag hoppas hon snart är piggare igen.
Kramar