fredag 14 september 2012

SVENSKT?



Fick reklam fran Lidl idag som den här veckan har specialpris pa svenska (?) muffins.

Känns lite som en bluff...?!

Sodergarden med ett danskt/norskt ö verkar inte sa svenskt.

"Crémefyllda" känns väldigt sfranskt för pa svenska skulle det väl ha skrivits "krämfyllda"? Och vill man nu skriva det pa franska sa stavas det "crème" och inte "créme". Kan verka petigt men uttalet blir inte detsamma beroende pa at vilket hall man lutar det lilla strecket.

Och jag vet inte men citronmuffins har väl aldrig varit nagot speciellt svenskt, eller?!

Falsk reklam. Tror jag.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha kul!!
och ja fyllningar känns kanske inte helt svenskt?? men citronmuffins gjorde mamma en del när jag var liten så för min del smakar det barndom. Citronmuffins med jordgubbssaft. En smak av min barndoms somrar. :-)
kram!

Annika sa...

JO!!
Men JO!!
Det finns ju asgoda citronmuffins hemma med fyllning!
har ni ätit dem, flickor?
DE ser ut precis sådär!!
ja, inte förpackningen, men...
Testa dem, Martina!!
Tror att du kommer att gilla dem-
Hemma är det Pågen som gör den, tror jag!!
Kram!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Härligt när man förknippar en viss smak eller doft med nagot mysigt minne!
Kram

Martina sa...

Annika-
Jo men visst, jag vet att det finns citronmuffins i Sverige men det kanske inte är det man direkt tänker pa när man tänker pa typisk svensk mat. Jag har i alla fall inte tänkt pa citronmuffins som nagon svensk specialitet. Inte som köttbullar, kanelbullar eller nagot sant.
Bara för det ska jag absolut testa dom där citronmuffinsen nästa gang jag är i Sverige!
Kramar

Sahra sa...

Svenskt eller inte. Gott är det. Kanske inte lidls, men muffins med citronfyllning är ju mums.
Och visst ska man vara petig med stavningen.
Ha en fin helg

Martina sa...

Sahra-
Brukar inte handla pa Lidl sa jag vet faktiskt inte riktigt hur deras produkter är.
Men nu kommer jag definitivt att testa citronmuffins!
Kramar