torsdag 20 september 2012

NYTT SOFFBORD PA PLATS


De senaste dagarna har ju varit nagot stressiga (fast jag är rädd för att det här är nya vardagen och att det inte bli bättre än sahär?!) och idag skulle det bli en lugn dag...

Jag skjutsar Emma till skolan och sen hem igen och plocka lite här hemma innan det är dags att skjutsa den stora tjejen till skolan.

Klockan 10.35 aker vi iväg och vi har god tid pa oss. Pa vägen uppför backen inte langt fran där vi bor möter jag en stor lastbil som jag maste väja för. Men sant är vardagsmat för oss och det är inget konstigt med det. När den akt förbi ser jag i backspegeln att det star "Maisons du Monde" pa lastbilen. Men vänta dom ska ju komma och leverera vart nya soffbord idag men inte förrens mellan 10-12!!! Va är dom tidiga?!!! Det här da inte ofta det händer! Vanligtvis brukar de ju vara jättesena eller inte komma alls. 

Jag tar upp telefonen och tittar pa den. Fasiken, jag har tre missade samtal! Jag hade glömt att ställa om telefonen fran tyst till hög ringsignal. Jag ringer snabbt upp och förklarar att jag är pa väg att lämna min dotter i skolan men att jag sen kommer sa fort jag kan. Nagot stressad!

Jag skyndade mig hem och när jag väl kom fram till grindarna till vart omrade stog lasbilen mycket riktigt där och väntade pa mig. När jag väl parkerat, släppt in leveranskillarna och det nya soffbordet kommit pa plats var jag alldeles svettig!

Men nu är i alla fall vart nya bord här! Svart att ta bra bilder när det speglar sig sa mycket i bordet, men men sa här ser det ut i alla fall.




Förutom att hämta upp barnen i skolorna pa eftermiddagen blir jag hemma hela dagen. Jag och dammsucken...

11 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å så fint!!!

Annika sa...

SNYGGT!
Jättesnyggt.
OCH du, jag glömmer ofta att ställa om min mobil från tyst läge.
Inte kul.
Kram!

Sahra sa...

Snyggt. Men så opraktiskt med små barn eller tonärskillar. De får flytta ut först
Kan inte du berätta hur du träffade din man och hur du hamnade i nice? Om du vill vara privat i bloggen förstår jag, men kanske mail?
Kram

Lotta sa...

Snyggt!! Vi har haft glasbord och trivdes bra med det.

Snygga soffor och kuddar ;)

Kram!

eastcoastmom sa...

Snyggt bord! Har kollat Maisons du Monde här i Madrid några gånger, finns en hel del där...

Mam sa...

Å, vad fint bordet ser ut mitt hjärta. Ja du är ju uppfödd med glasbord och jag måste säga att ett glasbord är ju bara att torka av om man spiller och kladdar lite. Praktiskt och snyggt.
Kramisar från Mam

Sis sa...

Snyggt!!! Själv kommer vi snart få hem ett "nytt" soffbord vi med, det som var i vardagsrummet hos mormor och morfar. Vårt som vi har nu är ju rätt rangligt men fungerar. Kram kram

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack!

Annika-
Tack!
Jag det händer mig ocksa da och da och det är naturligtvis alltid vid fel tillfällen.
Kram

Sahra-
Tack!
Ja du, det är rena rama klyschan. Var pa sprakresa i Nice, träffades pa nattklubb... och nu har jag bott här i 16 ar!

Lotta-
Tack! Ja, det förra soffbordet vi hade var ocksa ett glasbord fast väldigt annorlunda. Jag hade egentligen kunnat tänka mig ett helt annat slags bord men det var SVART att enas om ett som vi bada gillade... till slut blev det det här. Men nu känner jag mig supernöjd!

Eastcoastmom-
Ja, de har verkligen en massa fina saker!

Mam-
Ja vi är jättenöjda!
Uppfödd med glasbord... later lite underligt!
Kramar

Martina sa...

Sis-
Tack!
Jaha, ska ni ta det?! Fint!
Kramar

Liz sa...

Haha, stalla om mobilen fran tyst till rington..standigt forekommande har hemma eftersom jag alltid har den pa tyst nar barnen sover etc..missar allt och alla om jag inte har den precis brevid mig hela tiden.
Sa jattefint bordet blev!! Kanonfint och sa snyggt med mattan som lyser igenom och till det vita!! Supersnyggt...och dina tjejer kladdar ju inte lika mycket som mina barn sa det haller sig sakert blankande lange!!
Kramis!

Martina sa...

Liz-
Tack vännen!
Som sagt, vi har ju haft glasbord även tidigare och nu är ju barnen större sa det gar nog bra. Och som sagt sa hade jag och S lite svart att hitta ett bord som vi bada gillade (och som inte var hutlöst dyrt).... till slut blev det det här.
Kramar