fredag 28 september 2012

EMMA E HEMMA


Emma är fortfarande hängig idag; ont i halsen, ont i magen och väldigt trött, sa hon far vara hemma fran skolan. Vila hela dagen och vitaminer sa hoppas jag att hon snart är helt bra igen.

I morse for vi dock ut för att först skjutsa Bianca till skolan och säga till pa Emmas skola och matsal att hon stannar hemma idag. När vi kom till Emmas skola sa upptäckte vi att Bianca hade glömt sin väska till simningen (varje fredagseftermiddag har de simning pa schemat) sa det blev till att aka hem igen för att hämta upp simgrejerna.

Efter att lite senare ha lämnat av Bianca sa akte Emma och jag vidare till Peugeot där jag bokade in tid för min bil som maste pa check-up.

Pa hemvägen passade vi pa att tvätta bilen och sen akte vi till apoteket, bageriet och sa köpte vi kiwis för vitaminerna och glass för "tröstätandet". Det far man när man är sjuk!!


Nu ligger Emma pa soffan och ser pa TV och facetimear med sin klasskompis Eva som ocksa är hemma och är sjuk idag.

För mig är det dags att köra igang jobbdatorn!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hoppas hon snart känner sig lite bättre! Och du glass är BRA för HALSEN! Hon hade väl halsont. jag fick alltid glass när jag var liten och hade ont i halsen. Min mamma påstod att det var bra med kallt och lent i halsen när den gjorde ont och var svullen. Och ja, jag klagade aldrig. ;-)
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja manga gillar glass när man har ont i halsen, själv föredrar jag varmt te! Men det är inget för Emma. Sa hon fick glass och den slank ner utan problem!
Kan tänka att du aldrig klagade!
Kramar

Liz sa...

Lilla Gumman, jag hoppas hon verkligen blir battre snart! Jag har sjalv dragits med precis samma symptom har de senaste dagarna. Halsont, ont i kroppen och framst huvudet och hosta. Inte snuvig direkt precis. Jobbigt, mycket jobbigt!! Barnen ar ju lite smasnuviga, men tackochlov inte nagot varre - annu. Sjalv var jag dackad igar eftermiddag och sov till och fran i 4 timmar, tur att Chris var ledig! Det och att barnen sov hela natten!!!!! gjorde att jag vilade upp mig mycket. Kanns genast battre idag!
Hoppas du har tid att horas imorgon pa skype kanske?? Skicka meddelande om du kan, nar det ar bast for dig..
KRAMAR!!

Martina sa...

Liz-
Ja det är väl nästan konstigt att du inte dragit pa dig mer än vad du har gjort med tanke pa all stress och sömnlöshet du har haft under en sa lang tid nu!
Skönt att du fick en natts bra sömn och att du kunde vila lite mer när Chris var hemma.
Emma mar bättre nu igen, men det blir en lugn helg för hennes del.
Absolut, jag hör av mig pa skype!
Kramar