onsdag 13 juni 2012

ALVA


Manga spännande saker och upplevelser fick vi vara med om under var semester i Mexico. Men även utanför Mexico hände det spännande saker under var semester.

Min kära syster som väntade barn, beräknat till den 6 maj, förlorade vattnet redan fredagen den 27 april och hela helgen gick vi och väntade otaligt pa att fa höra om det hade hänt nagot. Jag tittade pa min telefon ungefär var 5:e minut och barnen och S fragade ungefär var 3:e om jag hade fatt nagot meddelande. Det var en lang väntan... Vi var väldigt otaliga och spända och Emma "surade" och hoppades att "den" (ingen visste om det var en pojke eller en flicka!) skulle komma innan eller efter hennes födelsedag (den 30 april) da hon ville inte dela den med nagon mer. Hon delar den ju redan med 2 andra av hennes kusiner!

Mandagen den 30 april närmade sig och fortfarande ingen bebbe... Vi räknade timmarna som var kvar pa det dygnet i Sverige och spänningen var olidlig. Fortfarande ingen bebis.

Men när jag vaknade morgonen efter sa hade jag fatt ett sms där det stog att jag hade blivit moster till en liten tjej! 

Klockan 4.35 tisdagen den 1 maj föddes lilla Alva. 

Sa med drygt 4 timmars marginal "missade" hon alltsa den 30 april och fick en alldeles egen födelsedag. Fast det är klart, jag och S firar ju var bröllopsdag den dagen, sa lite far hon allt dela med sig dagen i alla fall!

Varmt välkommen till världen Alva!







Alla bilder utom den sista är fran syster yster.
Du är sa efterlängtad och redan älskad av hela din familj och nu väntar vi otaligt pa att snart fa träffa dig.

Stort grattis till min syster och svager som kommer att bli/är fantastiska föräldrar till Alva!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å så roligt!!! och vilken söting! Så himla fin! man glömmer liksom bort hur små och fina de är när de är sådana där små "nyfödingar"! :-)
Kram!!

Martina sa...

Ja, verkligen! För mig var det ju LÄNGE sen jag hade en liten bebbe!
Kram

Sis sa...

Vad fint, blir rörd! Ja hon var verkligen efterlängtad lilla puttan. Efter allt som hänt, mitt i all sorg kom vår lilla ängel. Och Emma slapp dela födelsedag med ännu en kusin men det var nära.
Första bilden är andra dagen och den pyjamasen var så stor då och nu har hon nästan vuxit ur den. Vi längtar efter er också!
Puss och kram

Martina sa...

Sis-
Det är bra att hon växer ordentligt nu!
Vi längtar sa efter att fa träffa henne!
Kramar