lördag 23 juni 2012

NY KAMERA!


Efter min lilla sväng ner till stan i förmiddags kom jag hem med de här tva kartongerna:


Äntligen har jag köpt mig en ny kamera! Och ett objektiv! Det blev en Canon EOS 600D och till det ett EFS 18-200mm IS f/3.5-5.6 objektiv.

Bild fran google.
Det är första gangen som jag har en reflex kamera och jag förstar att jag har MYCKET att lära! Maste nog köpa en av de där handböckerna som finns att köpa! Sen kommer jag att vara sysselsatt ända fram till jul. Minst.

Tyvärr har jag inte hunnit ägna mig sa mycket at kameran idag da det har varit mer än fullt upp här. Har bara tagit nagra testbilder pa allt och ingenting och jag ser redan en enorm skillnad pa bilderna jämfört med min gamla kamera. Vilken skärpa!

Men som sagt, jag har mycket att lära pa den här kameran och jag har redan manga saker som jag undrar över. Kan man ändra sa att inte blixten poppar upp av sig själv? Är det normalt att kameran tar längre tid att ställa in skärpan när man använder lcd-skärmen än sökaren? 

Ska i alla fall försöka fa till nagra bilder i morgon pa Biancas födelsedagsfest.

Inga kommentarer: