torsdag 28 juni 2012

NEW IN TOWN


Idag öppnar Starbucks sitt första café här i Nice, eller rättare sagt i shoppingcentrat CAP3000 i St-Laurent-du-Var som ligger precis bredvid flygplatsen i Nice och med andra ord nära där vi bor!

Yay! Gissa om jag kommer att stanna till där lite da och da?! Nu behöver jag ju inte heller längre släpa koppar och muggar runt om i världen när vi är ute och reser! Fast det kommer jag väl säkert att göra ända, det är ju minnen och souvenirer fran ställen vi har varit pa.

S är väl mattligt road. Han tycker att jag har alldeles för manga muggar redan och tycker ju att Starbucks kaffe är äckligare än äckligast. Sist vi var pa Starbucks i Playa del Carmen slutade det ju med att han slängde sitt kaffe! Sa antingen far jag nog ga dit själv eller sa far jag hitta en annan kaffekompis och ta med dit.


Bilder fran google.
Mmm, en frappuccino är inte helt fel när det är varmt ute!

4 kommentarer:

Liz sa...

Mums, en mocha frappuccino med mycket caramel!! Sa gott!

Martina sa...

Liz-
Mmm, jag älskar deras frappuccinos!
Det blir nog ett stopp där redan i nästa vecka!
Ni har väl Starbucks i varje kvarter och tycker inte alls att det är lika kul som jag!
Kramar

Sis sa...

Starbucks var ett måste under vår resa i USA!! Kaffe och fri wiifi :) Vem trodde att vi skulle köpa med oss fyra koppar hem från Starbucks när man redan hade så mycket packning, men så blev det!
Puss och kram

Martina sa...

Sis-
Kommer att ruinera mig pa Starbucks nu när det finns sa nära!
S blir tokig pa mig och alla koppar som jag släpat med mig överallt.
Kramar