måndag 25 juni 2012

BIANCAS FÖDELSEDAGSFEST


Igar firadae Bianca sin födelsedag, i förskott, tillsammans med sina bästa kompisar i parken LabyFolies i Villeneuve-Loubet. Emma var naturligtvis ocksa med och hade en av sina bästa kompisar med sig.

Det blev verkligen en heldag full med aktiviteter! 

Vid 10.30 hämtade vi upp 6 barn utanför Emmas skola och körde sen med tva fullastade bilar till parken där vi även mötte upp tva andra tjejer.

Sa fort vi kom in i parken började barnen springa, hoppa, studsa, klättra....!

Min stora fina tjej som snart fyller 12 ar!




Strax efter 12 blev det en snabb lunchpaus da alla at sin medhavda picknick.

I parken fanns en stor labyrint med en massa olika aktiviteter och gator att lösa för att kunna ta sig vidare.

Bianca och alla hennes kompisar.
"Ja ma hon leva" för födelsedagsbarnet!
Paketöppning! Bianca fick enormt manga fina presenter; t-shirts, smink, nagellack och smycken!






Tur att det även fanns manga roliga vattenlekar att svalka sig i! 








I över 6 timmar var barnen i full gang precis hela tiden! Istället för att ga mellan aktiviteterna sa sprang alla fram och tillbaka hit och dit hela tiden! Det var verkligen inte manga minuter under hela tiden som tjejerna satt stilla.

Barnen hade verkligen superkul tillsammans hela eftermiddagen och inte förrens efter 19 sa var vi tillbaka i Nice igen. Da var alla nöjda men väldigt trötta.

Eller, alla var inte nöjda. 

Emmas stackars lilla kompis, Lucie, gjorde sig väldigt illa i vristen när hon hoppade studsmatta och landade helt fel. Hon fick vristen lindad i bandage i parken och efter att ha pratat med hennes mamma gav jag henne en Doliprane (alvedon) för att dämpa smärtan. Vi trodde dock inte att det var sa farligt och att det snart skulle bli bättre igen eller att det som värst skulle visa sig vara en stukning.

Dock visade det sig vara mycket värre. 
Senare pa kvällen skickade jag ett sms till Lucies mamma för att höra hur det var med henne och jag fick da till svar att de just kommit hem fran akuten där hon blivit röntgad och de hade konstaterat att vristen var bruten och att hon skulle vara gipsad ända upp till knät i en manad!!!

Gissa om jag och S fick agren och kände/känner oss väldigt illa till mods.

Precis innan sommarlovet börjar och inga bad pa en manad! Sa dalig timing.

Stackars lilla Lucie!

6 kommentarer:

Annika sa...

Grattis till köpet!! VAD ROLIGT!
Ja, jag kan verkligen rekommendera att köpa en bok om kameran. Genom de böckerna har jag lärt mig det jag kan idag, och jag har mkt kvar att lära.
DE är SÅ bra.
Tycker du tar jättefina Bilder md din kamera!
GRATTIS.
SÅ KUL,
OCH vad smart att du köpte ett å bra objektiv på en gång, med ett 18-200 kommer du så långt.
Kram!!

Martina sa...

Annika-
Ja, det känns verkligen kul att ha en "riktig" kamera igen och den här är ju dessutom manga stran vassare än min gamla.
Men som sagt, maste nog köpa en san där handbok för det finns ju verkligen massor att lära!
Kul att du gillar mina bilder och tack för komplimangen!
Ja, jag var ju van med en zoom 12x sa jag ville inte ha sämre nu.
Kramar

Sis sa...

Vilken härlig park! David undrade om även vuxna får leka där, han tyckte det såg så kul ut! Vad vacker Bibi är, hon strålar av lycka. Förstår att ni kände lite ångest över Emsans kompis men det var ju verkligen inte ert fel. Hoppas Bibi var nöjd med sin dag?! Kramar Cam

Liz sa...

Vilka jattefina bilder!!!! Tycker att det ar fin skarpa i dom, men jag tycker nog att du alltid tagit fina bilder sa jag kan inte saga att det ar Saaa mycket battre nu med nya kameran. Kan tro att det ar mycket att lara...

Vilken harlig fodelsedag och vad manga fina tjejer! Harliga foton pa sa mycket aktiviteter!! Kan tro att Bianca var nojd med kalaset. Men fy vad hemskt med Emmas kompis! Sa trakigt och jag forstar precis hur du kanner det da da det hande "under er uppsikt". Aven om ni ju sjalvklart inte kan ra for en olycka sa ar det ju hemskt trakigt att det skulle handa just da! Hoppas att hon kryar pa sig snart men gips pa sommarlovet ar ju aldrig kul. Hoppas du har en bra relation med mamman sa att det inte blev nagot tjafs dar..man vet ju aldrig hur folk reagerar.

Vilken utflykt, kan tro att inte bara tjejerna var trotta pa kvallen!
Stor kram och Grattis till Bianca far vanta ett tag till..:)

Martina sa...

Sis-
Ja, absolut vuxna far ocksa leka! Kanske far bjuda med honom som lekfarbror nästa ar?!
Ja hon är sa fin var Bianca, men börjar bli sa STOR!!!
Alla barnen tyckte att det var en toppendag!

Ja, usch jag har verkligen angest över lilla Lucies brutna vrist. Tycker extra synd om henne efter som det händer just nu i börjar av sommarlovet. Men det finns ju inte mycket som jag kan göra at saken. Tyvärr.
Kramar

Martina sa...

Liz-
Tack vännen! Ja, nej det är väl inte sa att man ser nagon större skillnad pa de bilderna som jag har tagit än sa länge. Just nu kör jag ju bara med automatinställningen och sa har jag ju inte tagit sa "konstnärliga" foton direkt. Men det jag redan märker skillnad pa är framför allt att den fokuserar och tar bilderna sa mycket snabbare än min gamla kamera vilket gör att man verkligen kan fanga rörelser pa ett helt annat sätt än tidigare. Och sa tycker jag att man far ett helt annat skärpedjup än tidigare. Men som sagt, jag har mycket att lär och jag vill ju verkligen lära mig mycket mer!

Ja, det var verkligen en toppendag för barnen! Alla hade jättekul och det var som sagt inte en lugn stund! Dagen efter var det manga som hade rejäl träningsvärk! Bianca var supernöjd och det verkade även alla hennes kompisar vara!

Förutom stackars Lucie da! Har fortfarande angest...
Men det finns ju inte mycket jag kan göra at saken och jag vet ju ända nagonstans att det inte var mitt fel. Jag kan ju inte säga att hon inte far hoppa pa trampolinen. Det är klart att föräldrarna inte var glada men samtidigt förstar de väl ocksa att det inte var vart fel. Jag har pratat med bade mamman och pappan och ja, vad ska de säga?! De later i alla fall inte arga...!

Kramar