fredag 1 juni 2012

SKITSTART


Min dag fick en skitstart. Bokstavligen.

När jag och Emma promenerade upp till hennes skola i morse sa kände jag helt plötsligt nagot varmt och sliskigt pa min arm.

Det var fagelskit.

Pa armen och pa tröjan. Blä!

Nagon sa att det betydde tur. Hm, vi far väl se. Men själv tror jag mest att det är sant man säger för att trösta den som blir drabbad. Ungefär som att det betyder tur om det regnar pa ens bröllop.

Men a andra sidan, lite tur skulle inte skada just nu.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Fyyy det är verkligen inte trevligt! För ett par år sedan var M och jag ute på stan här och stod vid ett övergångställe dåen duva plötlsigt bajsade rakt på M. Det kom på sidan av hans huvud och rann ner längs halsen/nacken till axeln. SÅÅÅ ÄCKLIGT! och vi var ju en bra bit hemifrån också så det var inte helt lätt att ta bort det. Gick in på ett apotek och köpte vårtservetter som vi stod och torkade med.
Urk!
Hoppas din dag blir tursam iallafall!
Kramar!

ps angående trädgårdslandet som jag skrev om på min blogg så är det inte vårt eget utan dagisets. Det ligger på campus (precis som dagiset) och det är kalas att de har det. Alla lärarna brukar ta sina resp rum dit under vår- och sommarhalvåret så att barnen får så frön eller plantor, gräva i jorden och vattna. Sedan brukar de skörda sina bär/frukter, potatis eller vad de nu odlat och äta. Så himla BRA för en storstadsunge!! :-)

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja inte bara det att det är ganska äckligt men det är ju oftast fläckar som kan vara riktigt svara att fa bort. Jag tvättade dock min tröja sa fort jag kom hem sa jag lyckades fa bort den.

Kul med trädgardslandet, som sagt, det är ju helt perfekt med sant när man bor i en storstad! Kan tänka mig att barnen tycker att det är kul!
Kramar