söndag 17 juni 2012

FARS DAG


Idag firar vi "Fête des Pères", Fars Dag, i Frankrike och jag önskar stort grattis till alla pappor! Först och främst säger jag stort grattis till S, mina barns underbara pappa, förstas! Idag har vi verkligen firat dagen sa som han älskar att spendera sina söndagar. Bara vara hemma, äta ute pa terassen under den varma solen, bada i poolen och bara ta det lugnt!

Här kommer nagra bilder pa S och hans tjejer genom aren! Och alla bilder har samma gemensamma nämnare - vatten, sol och värme! Där S trivs allra bäst!





 Denna dag, fars dag, som innebär familj och kärlek känns dock även lite bitterljuv. Det är en dag da jag tänker extra mycket pa min egen pappa som sedan manga ar inte finns bland oss längre, och sa min andra pappa Leif som nu är mycket saknad och även min svärfar som ocksa han är saknad.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Stor KRAM till dig och er!
Jag förstår att det känns tudelat detta med fars Dag. Säskilt i år då din familj så nyligen förlorat Leif.
Hoppas ändå att det positiva har övervägt under dagen och att ni kunnat njuta tillsammans!
KRAM!

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack för din omtanke!
Ja visst känns det lite ledsamt, men jag försöker ända att fokusera pa "här och nu", vissa dagar är det lättare än andra.
Men vi fick trots allt en mysig fars dag här hemma!
Kramar

Sahra sa...

Så Frankrike firade också i går? I Sverige firar vi ju i november. Jag förstår att saknaden blir extra stor en sådan dag som fars dag.

Det där med kamera är ju en djungel. Canon eller Nikon går på ett ut. Jag tror att man är antingen en Canon eller Nikon. Antingen gillar man Saab eller Volvo. Eller franska eller japanska bilar. Eller..... ja du förstår vad jag menar.

Jag har haft Canon tidigare och tycker de är lätta att förstå. Dessutom tror jag att Canons objektiv är vassare än Nikon. Det har jag hört från flera håll. Jag valde mellan några olika modeller, men de ligger i ungefär samma prisklass 500-serien, 600-serien och 7D. Jag provade mig fram hur de kändes i handen och 550 var lättast och minst i mina små händer. Därför blev det just den.

Så var det då det där med vädret. Jag får krupp på det snart. Grått grått grått. Några små korta stunder av sol, men aldrig tillräckligt länge eller tillräckligt varmt för att man ska kunna sitta och sola och bli lite brun. Svärfar bor i Nice så jag försöker övertala mannen om en snabbtripp dit för att tanka lite energi.

Kram

Liz sa...

Harliga sommarbilder pa dina alsklingar! Vilka strander!

Skont att ni fick en fin dag tillsammans aven om jag forstar att dina tankar en dag som denna aven var hos dina pappor i himlen.

Stor kram till dig min van!!

Martina sa...

Sahra-
Ja, jag har nog bestämt mig för en Canon 600D nu! Nu ska jag bara leta bästa dealen och skrapa ihop lite pengar, sen sa! Längtar!

Ja här är det riktigt varmt nu, du vet sa där att man gar och svettas mest hela tiden och helst vill antingen ligga i vattnet eller köra AC för fullt!
Det gick ju bra med kameran, sa nog ska du väl kunna övertala mannen om en liten trip till Rivieran! Lycka till!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Tack vännen! Ja det var lite gamla bilder fran Nice, St Tropez, Thailand och Maldiverna!
Stora kramar