fredag 15 juni 2012

SVETTIGT


Tänk att man har en san stor tjej nu som gör i ordning sin picknick alldeles själv! Redan igar kväll förberedde hon det mesta. La i handduk, solkräm, keps... i väskan och la vattenflaskor pa kylning. Och i morse var hon uppe och paklädd först av alla och fixade själv sina smörgasar.

Behöver jag säga att Emma var saaa glad över dagen som väntade henne idag; handbollsturnering pa "Stade Charles Ehrmann" med medhavd picknick!

Redo utanför skolan.
Själv akte jag till gymet i morse, det var länge sen sist. Och det var bade svettigt och framför allt jobbigt!

Efter gymet akte jag vidare till nagra affärer, trots en grym eftersvettning, för att titta pa kameror. Förstas.

Jag tror jag har bestämt mig för kameran, men nu gäller det att klura ut vilka objektiv man ska ha. Det är verkligen inte lätt. Jag fragar och läser och funderar och fragar lite mer.

Det är pa väg, men jag är inte där riktigt än.

Pa eftermiddagen var Bianca och hennes kompis som slutade vid 12 idag, hos oss och badade i poolen och tog det lugnt medan jag fortsatte att svettas. Men i köket den här gangen. I morgon är det "Kermesse", skolavslutningsfest (dock slutar inte skolan förrens den 5 juli) och mitt bidrag är att baka nagra kakor.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ja du hon är stor nu!
Och kul med kameran. Ser fram emot att få veta vad du valt.
:-)
Kram och ha en riktigt fin helg!!

Martina sa...

Ja, sa fort jag är säker pa vad jag ska köpa för objektiv sa är jag redo för inköp. Sa hoppas jag pa att hitta nagon bra deal och sen sa. Lovar att berätta vad det blir! Det kommer nog ingen kunna undga.
Ha en jättebra helg själv!
Kramar

Liz sa...

Finaste Emma. Duktig tjej. Spannande med kamerakop, det ar ju verkligen en hel djungel! Speciellt med andra an det inbyggda objektivet. Jag har aldrig satt mig in helt i extra objektiv, men kan ju bara forstalla mig vilka underbart skarpa bilder man da kan ta. Tyvarr kan jag da tanka att lite av spontan momenten med barnen forsvinner da man maste byta objektiv och fixa innan, da har mina hunnit springa ivag for lange sen. Men for annat an just barn, eller iallafall aldre barn, natur eller verkligen narbilder skulle vara spannande att prova pa!

Blir spannande att se dina foton sen, da jag redan nu tycker att du tar fina foton!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Ja, du det är verkligen en hel djungel! Svart och dyrt! Man undrar ju egentligen varför man ger sig in pa det här och inte fortsätter att välja en kamera med fast objektiv?!

Men jag gillar ju att fotografera även om jag egentligen inte kan sa mycket utan mest gar pa fingertoppskänsla, men jag vill verkligen lära mig mer! Sa nu när min gamla kamera gatt sönder och jag ända maste köpa en ny sa vill jag ga över till en systemkamera. Som sagt, jag vill ju lära mig mer och med en systemkamera sa maste jag väl lära mig mer plus att jag hoppas att jag ska kunna ta bättre bilder.

Visst är det väl kanske lite jobbigt att byta objektiv men jag tror ända inte att man maste göra det precis hela tiden. Vi far väl se hur det blir! Jag har ju inte köpt nagon ännu...

Kramar