lördag 2 juni 2012

TREVLIGT OCH STRESSIGT


Efter mycket om och men, och framför allt efter manga samtal och lang väntan, sa har vi nu äntligen fatt tillbaka vara nya soffor! Okej, vi kan väl inte säga att vi känner oss helnöjda med resultatet, langt därifran, men nu är vi sa trötta pa allt tjafs och all väntan, att vi inte riktigt orkar bry oss längre.

Nu har vi i alla fall som sagt äntligen fatt tillbaka sofforna igen, de lyckades fa ut den groteskt fula och stora lanesoffan utan att ha sönder nagonting i trapphuset och vi ska atminstone fa en vardagsrumsmatta som plaster pa saren. Fast den hade de ju saklart inte med sig idag, det hade ju varit pa tok för bra!

Efter det att sofforna var pa plats, sa akte jag och Emma till Carrefour och storhandlade. Efter tva veckor utan bil började det gapa ganska sa tomt i skapen här hemma sa det var nödvändigt. Annars brukar jag undvika att aka till Carrefour en lördag da det är galet mycket folk ute och handlar.

Nu har Emma en kompis som har kommit hit för att leka här i eftermiddag och jag ska skynda mig att sätta fart med att packa upp allting vi har handlat och tusen andra saker som jag har att pyssla med idag.

2 kommentarer:

Liz sa...

Vad skont att ni nu antligen har fatt tillbaka sofforna! Det var ju pa tiden! Skont sakert ocksa att kunna storhandla och fixa lite hemma infor det fina besoket imorgon!! Sa underbart att du far ner din mamma i nagra dagar! Onskar er en harlig tid med mycket mys och solsken! Blir det "dalig" uppdatering pa bloggen forstar jag varfor :), den har tid att vanta! Stor kram och tack for allt stod du ar for mig och en extra kram till Karin imorgon!

Martina sa...

Liz-
Ja, det var verkligen pa tiden att vi fick tillbaka sofforna även om det känns som att vi är langt ifran nöjda, men men...

Ja, jag hoppas verkligen att vi ska fa en jättemysig vecka tillsammans!

Du vet att jag alltid finns här för dig!
Stora kramar