måndag 11 juni 2012

NJA



Jag är väl en av de fa svenskar som varken hade läst boken eller sett filmen ännu. Men självklart hade jag hört talas om den. Det har ju inte gatt att inte höra talas om "Snabba Cash" da det har pratats och skrivits om den överallt bade pa längden och bredden.

Och igar kväll gick den faktiskt pa TV här, fast da hette den "Easy Money", sa da var vi ju "tvungna" att se den! Mamma hade läst boken, men inte sett filmen, och det var väl bra för trots att vi kunde se den pa svenska sa pratade de ju en hel del spanska och serbiska (?) ocksa. 

Det var kul att se filmen eftersom det har pratats sa himla mycket om den och även eftersom det är nagra scener inspelade fran mina gamla hoods, men annars sa tyckte jag väl att filmen var sadär. Sa himla omskriven och sa himla bra kritik....nja. Lite överreklamerat om ni fragar mig.

2 kommentarer:

Sahra sa...

Jag har bara läst boken och den var väl ok, men inte mer. Vill absolut inte läsa hans efterföljare iallafall. Även om han är stilig som attan och säkert vet vad han skriver om

Martina sa...

Sahra-
Nej, som sagt jag tycker inte att den levde upp till förväntningarna. Jens Lapidus, jag han ser inte sa tokig ut kanske. Manga gillar ju han i filmen ocksa!
Kramar