lördag 15 december 2012

INGEN RAST INGEN RO


Det är mycket nu dagarna innan jul...

Det ska planeras och inhandlas, bakas och pyntas och sa är det även slutspurten i skolan innan jullovet.

Varje ar svär jag dyrt och heligt att jag ska vara färdig med allting MYCKET tidigare aret därpa men det blir ju aldrig sa, det är ju ren utopi. Vid höstlovet har sommaren just slutat och julen känns flera ljusar bort, men sa hinner man knappt blinka och sa är december här. Och har ni tänkt pa att december är en manad i vilken tiden gar dubbelt sa fort och da man dessutom har dubbelt sa mycket att göra?!

Igar var jag ute och sprang kors och tvärs över hela stan för att fa en massa ärenden uträttade. Sorry, men sa här ars kan man inte vara sa detaljerad i det man gör...

Inte förrens 15.30 fick jag i mig lite lunch. Men visst, lite far jag väl skylla mig själv när jag mitt i julruschen far för mig att jag maste förnya större delen av min underklädesgarderob! BH-ar är ju inte sant som man knycker at sig pa en sekund.

Sen blev det dags att hämta hem alla barnen. I gar kväll hade jag tre stycken eftersom Emmas kompis Julie sov över hos oss i natt.

Helgen kommer tyvärr inte att innebära speciellt mycket mer vila än veckan. I dag blir det läxor, ärenden, fix här hemma och sa ska Emma och Julie till träningen pa eftermiddagen. Och pa kvällen sa har de en basketmatch som de ska vara med pa. Nej, inte för att spela basket, men för att köra chearleading! Inte för att jag direkt hade lust att ha en aktivitet inplanerad även pa kvällen, men det ska ända bli kul att se tjejerna för första gangen in action!

Och imorgon söndag ska vi pa jullunch hos svärmor vilket är mer som ett dagsprojekt än bara över lunch sa da blir det inte mycket gjort här hemma heller.

Och sen är det bara en vecka kvar till julafton...

Bild lanad fran google.

2 kommentarer:

Liz sa...

Det ar ju alltid sa att man vill borja tidigt men sa springer man iallafall runt veckorna innan jul med det sista. Hoppas att du hittar det du ar ute efter pa dina arenden!

Oj, sen lunch men jag kan ju tanka mig att det ar latt att glomma tiden da man ar pa sprang sjalv och springer in och ut i affarer. Sjalv har jag ju alltid minst tva i slaptag vilket gor att man inte glommer tiden sa latt..

Kul med shopping till dig sjalv mitt i allt paket shoppande.

Jag forstar att du inte har tid att skypa denna helgen, du har mer an fullt upp. Lycka till Emma for din forsta cheer leading event! Ser fram emot foton fran det! :)

Kram och ha en fin helg, lunch hos svarmor later ju trevligt..

Martina sa...

Liz-
Nej, det är klart att man inte sa lätt glömmer bort lunchen när man har barnen med sig!
Men när jag är själv sa vill jag alltid försöka vara sa effektiv som möjligt och fa sa mycket som möjligt gjort när jag ända är ute.

Jag har fortfarande en hel del kvar att göra, men det känns i alla fall lite mer som att läget är under kontroll nu. Men tur är väl det eftersom det bara är en vecka kvar nu!

Ja den här helgen har det varit mycket pa agendan och lite tid här hemma. Men jag hoppas verkligen att vi hinner höras nagot i veckan som kommer!
Kramar