lördag 1 december 2012

NYA HAL


Emma tog sina första hal i öronen när hon fyllde 5 ar. Men det blev aldrig helt bra. Ofta blev det lite infekterat och hon fick ont, sa efter nagot/nagra ar gav hon upp och vi lät halen vara och det växte nästan igen.

Men nu när vi var i Sverige sist sa ville hon, efter mycket övervägande, göra ett nytt försök igen. Vi gick till Runy's i Täby Centrum där världens gulligaste kille tog hand om Emma och gjorde tva nya hal (fast i de gamla halen). Det gjorde ont förstas. Men Emma var nöjd och nu hoppas vi att det ska funka bättre den här gangen!




8 kommentarer:

Sahra sa...

Molly vill ta hål, men jag har inte riktigt vetat vart vi ska gå. Det är viktigt att det är en bra och seriös salong. Keep me updated hur hålen artar sig
Kram

Sahra sa...

Nu ligger det reklam nedanför Välj en identitet i kommentatorrutan. Magisk trekant och bilden föreställer två brudar och en muskulös kille. Utan kläder. Herregud. Är det verkligen bara jag som ser de här reklamerna

eastcoastmom sa...

(ser ingen reklam!)

Var noga med att bara använda äkta silver, och om det ändå inte läker, guld! Det tog tid, men dottern här har förstått att det bara inte funkar med nåt annat än äkta örhängen för henne, silver it is alltså. Dessutom är det bäst att inte byta örhängen så ofta.
Lycka till!

Liz sa...

Haha, jag ser inte heller nagon reklam...:)

Fina foton pa Emma! Cassie fick ocksa hal nar hon var 5 tror jag. Och vi hade mycket problem i borjan...oj oj oj vilket drama det var nar jag skulle tvatta med specialtvattvatskan och tops, och vrida pa orhangena i borjan. Till och fran har hon ocksa haft problem med att det gor ont, blir lite infekterat etc. Hon har mest rent silver och inte sa mycket "krimskrams" orhangen, da jag inte vill att hon ska fa ont. Ibland vill hon anda ha nagot fint och nagot coolt som inte ar akta och da marks det pa en gang...Sa att hon far ta ut orhangena i skolan tom..Jag vet inte varfor det kranglar sa mycket, men jag tror ocksa att man ska halla sig till akta hela tiden, sen finns det aven vissa som har som en tunn plast hinna pa sjalva "pinnen" som gar genom orat, har inte provat dessa men det borde ju ocksa funka. Men akta ar nog bast, framforallt i borjan och verkligen inte byta ofta utan lata det laka ordentligt.

Hoppas hon slipper problem och att det laker fint!

Stor kram!

Martina sa...

Sahra-
Ja, som sagt, dit vi gick (Runy's) var de jättegulliga och bra. Än sa länge tvättar vi halen varje morgon och kväll och hon far inte byta örhängen förrens den 19/12. Lovar att berätta hur det artar sig!

Jag har aldrig sett de där reklambilderna som du pratar om, varken pa min blogg eller nagon annans. Och bara för att förtydliga om det är nagon som undrar, jag har inte lagt till nagon reklam själv.
Det konstiga är ju att det bara är du som verkar se den!
Kramar

Eastcoastmom-
Ja första gangen hon tog hal sa använde hon bara äkta silver, men där vi tog halen nu (i Sverige) sa de att det allra bästa var att använda titan eller plast! De sa att det kan vara svart att verkligen vara helt säker pa att det verkligen är äkta silver eller guld för att det oftast är utblandat med annat.
Men vi ska vara väldigt noga den här gangen och jag ska tänka pa ditt rad att inte byta sa ofta ocksa. Tack!
Kramar

Martina sa...

Liz-
Tack!
Ja som sagt, äkta är absolut bäst! Men som jag skrev ovan sa rekommenderade de titan och plast där vi tog halen sist. Och krimskrams och oäkta örhängen blir det inte till att tala om.
Jag hoppas verkligen att det ska ga bättre den här gangen, hittills verkar det bra i alla fall!
Kramar

PS Skönt att höra att varken du eller Eastcoast ser nagon reklam!

Liz sa...

Ja, plast har jag ocksa hort..hoppas det gar bra med det hon har. och som du sager, krimskrams orhangen ska jag nog forsoka att overtala Cassie att sluta med, det lonar sig inte att fa ont..:)

Haha, det lat ju lite skumt med reklamen, och da det bara verkar vara Sahra som ser den sa ar det kanske genom hennes blogg det blivit lite reklam..? Konstig ar det ju! Men som sagt, bra att hora och att veta, ser du nagot konstigt hos mig som inte jag ser, sag till!!! :)
Kramar

Martina sa...

Liz-
Ja, som sagt jag har aldrig sett nagon reklam varken pa min eller nagon annans blogg. Skulle jag se nagot hos dig sa lovar jag att säga till.
Kramar