söndag 9 december 2012

NYBAKADE LUSSEBULLAR


Puh, den här helgen har det minst sagt varit fullt upp hela tiden!

Igar förmiddag tog vi tag i alla helgens läxor för att ha dem överstökade. Som tur var sa var det inte speciellt mycket läxor över den här helgen.

Sen pa eftermiddagen skjutsade jag och Bianca Emma till sin pom-pom girl träning där de igar hade en liten repetition och sedan en miniuppvisning. Det var mer som en dans i julkläder än chearleading, men det var roligt att se och alla barnen var sa söta i deras juldräkter. Bilder far ni se i veckan för jag har inte hunnit med det i helgen.

Sen när vi akte hem efter dansuppvisningen hade vi med oss lilla Théana, Biancas kompis Alexianes lillasyster, som vi passade i nagra timmar. Eller rättare sagt, Bianca och Emma tog hand om henne och lekte med henne.



Pa kvällen när Théana blev upphämtad av sina föräldrar sa följde Bianca med dem hem för att sova över hos sin kompis Alexiane. Sa det blev bara jag och Emma som tog oss an att baka lussebullar! Vi knadade, rullade och gräddade och hade det jättemysigt samtidigt medan vi bakade. Och inte bara det att vi nu kan mumsa pa hembakade lussebullar, men det fick ju även hela huset att dofta lussebullar! Underbart!









Senare pa kvällen skulle Emma ha myskväll framför TV:n, men somnade redan vid 21.30. Mysig men kort kväll med andra ord.

Idag var jag och tjejerna i stan större delen av dagen, dels för att handla kläder till Bianca och dels för att ga pa julmarknaden. Mer om det och bilder saklart far det bli imorgon!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Full rulle! Men baka hann ni med, och det ser jättesmaskigt ut! Jag tycker ju om deg som du vet ;)

Lussebullar smakar så gott och jag blir frestad nu att baka också.

Ha en fin vecka!

Kram

Saltistjejen sa...

Åååå jag ahde tänkt baka lussebullar nu i helgen men det fanns inte tid eller ork. Hopas kunna fixa i veckan. Helst innan Lucia. Vad fina era ser ut! Goda ser de också ut att vara. Vi t varsin idag på Svenska Kyrkans Luciaträning och det var himla gott!
Kram!

Liz sa...

Ah vilk fina ni gjorde! Och vad mycket deg det ser ut att vara, jag antar att det blev en hel del lussebullar. Har snalar vi for fullt for att dom som mamma bakade nar hon var har ska racka till jul! :) Har tom lagt tva stora pasar langt ner i frysen sa dom inte ska bli rorda...
Mysigt att du och Emma kunde ha lite egentid till detta, och hoppas att Bianca inte blev ledsen for att missa detta, men hon fick det ju sakert kul hos sin kompis.
Busy helg har med, har knappt haft tid att sitta vid datorn forren nu sent sondag kvall, eller tidig mandag morgon ar det visst. Kram

Martina sa...

Lotta-
Full rulle, japp!
Baka lussebullar var high priority!
Jag föredrar de färdiga bullarna framför degen, men Emma gillar deg och ja det mesta som gar att äta ratt.
Ha en bra vecka du med!
Kramar

Saltistjejen-
Ja som sagt att baka lussebullar stog högt upp pa to-do listan!
Härligt att du trots allt fick smaka pa en liten lussekatt!
Kramar

Liz-
Ja som sagt hos oss har det ocksa varit fullt upp hela helgen! Men jag (och Emma) ville verkligen baka lussebullar sa jag är glad att vi hann med det! Sa nu kan vi mumsa pa goda lussebullar varje dag och oj vad gott det doftade när de var nygräddade!
Bianca valde själv att missa lussebaket och istället sova över hos sin kompis.
Kramar