tisdag 4 december 2012

STYLE BY BIANCA


I lördags var Emma bjuden pa en födelsedagsfest och innan det var dags att aka iväg sa fick hon hjälp av storasyster att göra sig i ordning.

Det blev styling pa hög niva. Kläder, frisyr och make-up! Inget lämnades at slumpen.

Till vardags är det inget smink alls som gäller för Emma och Bianca använder lite mascara that's it. Men vid speciella tillfällen som födelsedagskalas till exempel sa tycker jag att det är helt okej att de sminkar sig. Men jag har tva villkor; de far bara använda riktigt smink (inget leksakssmink som man inte vet vad de egentligen innehaller) och inte för mycket och för färgglatt.

Bianca gjorde ett jättebra jobb och de blev bada sa fina att jag var tvungen att ha en liten improviserad fotosession innan vi for iväg.










4 kommentarer:

Annika sa...

Vilka VACKRA flickor du har!
Två skönheter!
OCh jag gillar din sminkregel.
Helt rätt!
Min flicka började sminka sig liite vid 14, och jag tycker hon gör det med måtta.
Så det är helt OK.Kram!!

Liz sa...

Finaste Emma & Bianca! Snyggt stylat och sminkat. Har galler ju samma regler, inte for mycket och bara "riktigt" smink. Cassie har ju borjat detta lasaret med mascara och lite lappglans och det tycker jag ar helt ok. Fast ibland glommer/hinner hon inte/tanker hon inte pa det och det ar inte heller nagon katastrof, sa det ar bra tycker jag.

Sa manga fina bilder, men fin favorit ar nog den pa Emma i terassdorren - saaaa fin! :)
Kramar!!

Mam sa...

Så jättefina dina prinsessor är. Tänk vad åren går fort och hela tiden blir det bara roligare och roligare. Kramar från mam

Martina sa...

Annika-
Tack snälla du!
Ja, som sagt, sminkar man sig med matta sa är det helt okej!
Kramar

Liz-
Tack för dina fina komplimanger!
Nej, men sa är det väl för Bianca ocksa, att skulle hon inte hinna pa morgonen sa är det ingen katastrof. Och Emma sminkar sig som sagt bara vid vissa tillfällen än sa länge.
Kramar

Mam-
Ja usch, tiden gar alldeles för fort. Jo mycket blir roligare och roligare. Men inte allt....
Kramar