tisdag 18 december 2012

JULKORT PA VÄG


Vad gäller julkort är jag definitivt gammalmodig och haller hart pa traditionen med riktiga julkort i papper som skickas per post. Visst, de ska tryckas, de ska skrivas och de ska skickas. Kan tyckas jobbigt, men kom igen, en gang om aret orkar vi väl det?!

"Julkort" per mail, sms och webalbum, dessutom oftast utskickade som massmail, är ju ungefär lika mysiga och personliga som en öppen brasa pa DVD eller plastblommor i en brudbukett.

Riktiga julkort ma vara nagot jobbigare att skriva och skicka, men tänk sa mycket trevligare de är att fa!


Väldigt i senaste laget, men nu är i alla fall de flesta av mina julkort pa väg!

Fast ska du skicka till nagon i Frankrike sa har gott om tid pa dig. För här är det mest vanligt att man skickar nyarskort där man önskar sina vänner ett gott nytt ar med god hälsa, kärlek, lycka, framgang... eller vad det nu kan vara som man vill önska sina vänner och bekanta. Och vad gäller nyarskorten sa skickas de oftast efter jul med absolut sista datum den 31 januari.

7 kommentarer:

Sahra sa...

Har helt slutat med julkort. Får visserligen från mamma och en och annan, men nej. Inga julkort från oss. Dyrt är det också. Jag tror jag slutade i samband med att jag skrev pappas firmas julkort. Typ 500 varje jul under flera år
Kram

Martina sa...

Sahra-
500... du är ursäktad. Mina ambitioner stannar vid 10, högst 20.
Kramar

Lotta sa...

Jag kommer skicka några få, tyvärr inte alls så många som jag vill. Jag tycker det är så trevligt att få själv!

Kram
Lotta

Liz sa...

Nu fick jag en slang med det daliga samvetet...aldrig hinna/komma mig for att fa ordning pa julkorten. Detta aret flyttar vi inte ens i December vilket har varit min "ursakt" andra ar..:) Usch, och du skickar alltid sa fina...och jag anar mig se ett horn pa en valbekant adress i mitten av hogen :) Men har jag till nyar pa mig, sa hinner jag nog!!
Haha, brasa per DVD..Har finns det ju tusen musik/radiokanaler pa TVn och dar ar det ofta en brasa medan musiken spelar. Beroende pa musik ar det l i t e mysigt anda. :)

Stor kram och jag haller med dig helt, det ar mycket mysigare med "riktiga" julkort i brevladan.

Martina sa...

Lotta-
Jo visst är det sa att man maste begränsa sig och tyvärr inte kan skicka till precis alla som man kanske skulle vilja. Men som sagt, det är trevligt att fa och gör än extra glad!
Kramar


Liz-
Det var absolut inte meningen att ge dig daligt samvete. Jag vet hur fullt upp du har det. Och för att skicka till Frankrike sa har du som sagt ända fram till den 31 januari pa dig!

Skype i kväll kanske?!
Kramar

Miss Marie sa...

Jag älskar också julkort! Jag både skickar många o får många, love it! Tror vi skickade runt 40 i år, men i år har jag lovat att jag ska kolla vilka som skickar till oss o bara skicka till dom nästa år!

Martina sa...

Miss Marie-
Jo man maste ju begränsa sig lite, jag hinner verkligen inte med att skicka till precis ALLA. Men visst blir man glad när man far julkort per post!
Kramar