onsdag 19 december 2012

SÖNDAG I MENTON


I söndags var vi i Menton och at jullunch hos svärmor. Eller egentligen sa var det inte alls nagon jullunch, utan bara en lunch tillsammans för att fa träffas innan jag och tjejerna aker till Sverige över julen.

Barnen var glada över att träffa Mamie (farmor) saklart, men även deras kusin Eva och och sa deras farbror och faster. Och dessutom sa visade det sig att tomten kom tidigt till Menton i ar och lämnade tva sma paket till tva snälla flickor...!

Tjejerna som gillar Longchamps-väskor väldigt mycket fick varsin ny till samlingen. Eller, Emma fick en vinröd handväska och Bianca, som redan har bade en handväska och en större väska, fick ett etui eller necessär kanske det heter. Bada tjejerna blev i vilket fall som helst jätteglada och bada klapparna används redan flitigt!





Pa eftermiddagen passade jag pa att shoppa lite smatt och sa tog jag med tjejerna pa tva sma julmarknader som finns i Menton. Det var mysigt och julstämningen var sadan som man bara kan hitta här pa Rivieran. Stralande sol, över 15 grader varmt, uppknäppta jackor, blatt Medelhav, träd fulla med citroner och apelsiner och inte en snöflinga sa langt ögat nadde. För en nordbo är det kanske inte det ulitmata för att känna julstämning, men för en frusen person som jag är sa är det väldigt skönt att kunna ga och strosa pa julmarkander utan att behöva frysa ihjäl!

Det fantastiska vädret gjorde att det var väldigt tacksamt att fota sa det blev ganska sa manga bilder och för att inte göra det här inlägget pa tok för langt sa delar jag upp bilderna i flera inlägg.





Till och med självaste King of the Pop var där och körde lite moonwalk. Eller inte?!




Jean Cocteau-muséet i Menton.

6 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Fina väskor! De är väldigt populära här i Spanien också.

Miss Marie sa...

Ja du, det blir kanske inte julstämning som man är van vid, men stämning blir det ju iallafall! Fint! :)

Sis sa...

Kul och mysig dag! Vad glada de ska va för väskorna.... Själv hittade jag INGET av det jag skulle i Väsby så på fredag blir det Täby och operation Emmas.... du vet vad :) Att det ska va så svårt, fattar inte??? Kanske får köpa några väskor jag med haha! C

Martina sa...

Eastcoastmom-
Jo men de är fina och väldigt praktiska dom där väskorna. Här är det SKOLVÄSKAN när man gar i högstadiet!
Kram

Miss Marie-
Ja det är alltid mysigt med julmarknader och som sagt, här är ju fördelen att man kan stanna ett tag utan att behöva frysa!
Kram

Sis-
Ja det var en mysig dag och tjejerna blev verkligen glada för väskorna!
Lycka till i Täby, där kan man hitta mycket trevligt!!! Väskor kan man aldrig ha för manga av!
Kramar

Lotta sa...

Oh la la...Menton. Där har jag varit flera gånger, bland annat på semester med en god vän. Älskade det!

kram!

Martina sa...

Lotta-
Säg till när du kommer tillbaka!
Kram