torsdag 6 december 2012

NALLEGRAN


Julen är ju en tid pa aret da man ska vara lite extra snäll och även tänka pa dem som inte har det lika bra som än själv. Ibland är det inte sa mycket som behövs för att sprida och dela med sig lite av sin glädje. Ett leende, en extra fraga för att höra hur nagon mar...


I Cap3000 finns det en söt liten nallegran under vilken man kan lägga gamla leksaker som man inte längre behöver eller vill ha, men som kan ateranvändas och glädja nagot annat barn istället!

8 kommentarer:

Liz sa...

Vilken jattesot gran och vilken fin ide! Alltid roligt att se att det gors sana har saker tycker jag, att skanka nagot ar ju ocksa viktigt for barnen att lara sig, att uppskatta vad dom har och for att visa medkansla.
Kramar!!

Miss Marie sa...

Så fint! :)

Martina sa...

Liz-
Ja jag haller verkligen med dig om att det är viktigt att lära barnen att visa medkänsla och att tänka pa andra!
Kramar

Miss Marie-
Visst är den!

Lotta sa...

Vilken fin gran. Sött med nallar! Jag undrar om jag inte varit där, på cap3000 ;)

Ser fint ut!

Kram
Lotta

Martina sa...

Lotta-
Ja visst var den söt!
Nu har de just byggt om lite och det har framför allt tillkommit flera nya butiker!
Kramar

Sahra sa...

Vad fint. Kreativt och annorlunda. Och bra tanke med att lägga färdiglekta leksaker
Kram

Annika sa...

FIN GRAN!!
OCH bra tanke, ja.
Jag brukar genom frälsis "adoptera" ett barn varje jul. Helt anonymt.
man får önskelista, stl och sådant. Sedan köper man och ger sedan sakerna--oinslagna--till frälsis. Sedan hamnar de hos barnet.
Eller familjen.

Martina sa...

Sahra-
Ja visst var bade granen och syftet fint!
Kram

Annika-
Ah det tycker jag verkligen var en fin gärning!
Kram