söndag 6 januari 2013

HEJ DA JULEN


Den här helgen har vi inte gjort sa mycket annat än att njutit till hundra procent av vara sista lediga dagar pa jullovet. Det har verkligen varit ett jättehärligt jullov med en mysig julvecka tillsammans med familjen i Sverige och sedan en lugn och skön vecka här hemma med absolut ingenting pa agendan. Sa skönt att bara fa strosa runt här hemma utan nagon som helst stress eller jäkt. 

Härom dagen passade jag pa att städa bort julen här hemma. Skönt att ha det gjort innan vardagen drar igang igen.

Liksom varje ar känns det skönt att fa bort julpyntet, men samtidigt kan jag inte lata bli att tycka att julen och hela december att ater igen har passerat i raketfart och att det känns aningens tomt när man nu är inne i januari. Och liksom varje ar lovar jag mig själv dyrt och heligt att "inför nästa jul sa ska jag börja MYCKET tidigare med julpyntet, julklapparna...ja allting!".  Men för denna gang sa har vi alltsa sagt hej da till julen.


Nu är det bara att ladda om och förbereda sig pa vardagsstressen igen. Full fart! 

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag känner precis som du!

Härligt att ni haft ett bra jullov. Perfekt kombo med Sverige och hemma i en vecka innan allt drar igång.

Kram!
Lotta

Martina sa...

Lotta-
Ja, det var en väldigt bra kombo för att ladda batterierna mitt i vintern!
Kramar