torsdag 10 januari 2013

LARSSON PA CARREFOUR


Idag när jag hade lämnat av bada tjejerna i respektive skolor sa akte jag och storhandlade pa Carrefour. Carrefour är en fransk jättestor matvarukedja som finns i flera olika länder över hela världen. Det finns sma stadsbutiker, supermarchés och hypermarchés. Och säkert ännu fler varianter som jag inte känner till.


Men den vanligaste varianten är nog i alla fall en san som jag handlar i, en hypermarché.  Den affären är gigantisk, jag tror att de har runt 80 kassor! Där finns allt; mat förstas, men även kläder, leksaker, köks- och hushallsartiklar, musik/videospel/DVD, vitvaror, böcker och elektronik/teknik! Man kan spendera bade vansinnigt mycket tid och pengar i den här affären. Lite farligt. Men a andra sidan sa tycker jag att det är skönt att bara behöva aka till en enda affär där jag kan fa tag pa ALLT, i stället för att behöva aka runt till flera olika.

Idag när jag var där stötte jag även pa lite svenskt i en av hyllraderna, nämligen Stieg Larssons Millenium.


Stieg Larsson, liksom flera andra svenska författare som Camilla Läckberg och Henning Mankell ser jag ofta pa ställen som säljer böcker här i Frankrike. Det har verkligen slagit igenom här och blivit stora. Stieg Larssons bade filmer och serier har även gatt pa TV här nere. 

Skämmigt nog sa maste jag tyvärr erkänna att jag varken läst eller sett nagon av hans verk. Sa manga, pratar ju om hans böcker och filmer och tycker att de är sa fantastiskt bra! Sa, jag maste nog ta mig i kragen och läsa hans böcker snart.

Det är ju bara det att min lista över böcker som jag vill/borde läsa är väldigt lang nu för tiden.

Egentligen sa älskar jag ju att läsa böcker, men tyvärr sa har jag inte hunnit/tagit mig tiden att läsa alls sa mycket som jag skulle ha velat de senaste (10, drygt) aren. De enda gangerna jag läser böcker nu för tiden är väl pa resor och semestrar och da blir det för det mesta lättlästa pocketböcker som jag lämnar kvar pa plats för att slippa släpa hem dem igen.

Men, jag har faktiskt läst en av Camilla Läckbergs böcker. Hennes första tror jag att det var. Men jag kommer inte ens ihag vad den heter, för det var väldigt länge sedan.

Ett sent nyarslöfte kanske? Bli bättre pa att läsa fler böcker i ar! 

4 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Gillar också Carrefour, handlar där varje vecka.
Jag har läst första delen av Millenium-triologin, på svenska såklart. Den var bra. Men thrillers är inte min grej, så det blir inga fler.

Miss Marie sa...

Millenium-trilogin slukade jag på någon vecka för några år sedan, jag tyckte de var riktigt spännande och bra!

Älskar för övrigt Carrefour! :)

Sahra sa...

Att du inte kommer ihåg titeln på Läckbergs bok är nog för att den är så himla usel. Visserligen bättre än Liza Marklund, men inte mycket.
Stig Larsson böckerna är bra. Lite tjocka, lite sega ibland, men väldigt spännande.

Martina sa...

Eastcoastmom-
Nej, thrillers är väl inte direkt det som jag väljer först att läsa sa vi far väl se... Jag har ju som sagt manga böcker som star före pa min "vill-läsa-lista"!
Kram


Miss Marie-
Sa Carrefour finns även i München?!



Sahra-
Haha, ja sa var det kanske. Jag har ju aldrig läst nagra fler av henne sa det betyder väl att det inte var nagon favvo i alla fall.
Liza Marklund har jag inte heller läst. Men det är väl för att det inte riktigt är min genre.
Kramar