onsdag 9 januari 2013

VARDAGSONSDAG IGEN


Sa var det dags för arets första onsdag. Eller nej, det är det ju inte, men arets första vardagsonsdag.

Det är ju i och för sig inget märkvärdigt med det. Tvärtom, den är väldig vanlig och väldigt lik sa manga andra onsdagar under aret.

Bianca gar i skolan pa förmiddagen. Emma är ledig hela dagen.
Emma har cheerleading-träning pa eftermiddagen. Bianca har Zumba lite senare. Och jag passar pa att träna samtidigt som Bianca dansar.
Däremellan är det väldigt mycket hämtande och lämnande. Och sa läxor förstas.
Sa mycket mer hinns inte med.

Inte sa mycket nytt. Inget speciellt.

Bara en väldigt välfylld dag. Av helt vanliga saker.

Men det kan ju vara ganska skönt det ocksa. Livet här och nu liksom.


2 kommentarer:

Annika sa...

OCH detta är en låång vecka tycker jag.
Tar den inte slut snart?
Det är väl för att det är den första riktiga veckan detta år.
Precis, det är en konst att leva här och nu.
Ngt jag ibland får påminna mig om.
Har svarat om 50 mm på min blogg. Det är lika bra som alla säger, lovar :-)
Kram!

Martina sa...

Annika-
Ja januari är en ganska seg manad.
Manga händelser i livet, inte minst de senaste aren, har fatt mig att bli mycket bättre pa att leva här och nu och uppskatta de sma sakerna (som ju ofta är det stora sakerna) i livet. Men visst maste man paminna sig själv ibland.
TACK för att du tagit dig tid och svarat pa alla mina fragor om 50mm! Ska läsa det!
Kramar