tisdag 29 januari 2013

LUGNA FAVORITER


Vad gäller musik sa har jag har alltid varit en riktig sucker för lugna latar. 

Riktigt smöriga à la Julio Iglesias, romantiska som Whitney Houstons "I Will Always Love You", vackra som manga av Josh Grobans sanger eller sorgliga som Westlifes "Angel". One Republics ofta väldigt melankoniska latar är ocksa sadana som jag kan lyssna pa hur mycket som helst. 

Visst lyssnar jag pa annan musik ocksa. När jag star pa löpbandet till exempel, da är det bara dance- och riktig fartig musik som gäller.

Men ni fattar, lugna latar är mina favoriter. Just nu lyssnar jag mycket pa M Pokora och Bastian Baker. Det är antagligen namn som inte säger er sa mycket.

M Pokora är en fransk artist som för 10 ar sen vann Popstars, ungefär som Idol, X-factor..., och som sedan dess blivit en av Frankrikes största popartister. Han har gjort manga bra och framför allt väldigt varierande latar. Bland annat har han spelat in "It's All Right" tillsammans med Ricky Martin och laten "Dangerous" med Timbaland. Att han är en helt okej dansare bevisades när han 2011 vann franska "Danse avec les Stars" (Dancing with Stars).

Hans senaste lat "Si Tu Pars" är en lugn, sorglig och melankonisk lat. Helt i min smak med andra ord. Vill du lyssna pa den kan du göra det här nedan. Observera dock att det först är en reklamsnutt i 20 sekunder innan laten börjar.



En annan sang som jag tycker om just nu är Bastian Bakers "Hallelujah". Bastian Baker är en "ny" schweizisk artist som blev känd i Frankrike förra aret da han var med i "Danse avec les Stars".



2 kommentarer:

Annika sa...

ÅÅÅ Martina...
Vad lika vi är på den här punkten.
JAG är likadan som DU!!!
Älskar lugna, smöriga, pampiga artiser. Whitney, ja!!
Celine Dion, JA!! Barbara Streisand, back in the day-.
Frank Sintatra, Bobby Caldwell, Natalie Cole.
Ja, listan kan göras LÅÅÅNG!!!!
Christina A bara för att hon har en av världens största röster.
Tom Jones och sådana smörsångare. Julio, JA!!!
Såg honom på Globen på 80-talet.
George Michaels alla ballader.
Ah, här har vi verkligen en gemensam nämnare. KUL!!!
Den där versionen du har av Hallelujah, är vacker.
Den fösta kan jag inte se,
Kram!!!

Martina sa...

Annika-
Äntligen nagon som gillar smöriga, sorgliga och lugna latar lika mycket som jag!
Jag skulle kunna lista hur manga lugna favoriter som helst, men tänkte dela med mig nagra som ni utanför Frankrike antagligen inte känner till.
Jag älskar att lyssna pa san här musik även pa sprak som jag inte förstar. Hur är det med dig?

Konstigt att du inte kan se första videon. Kolla pa YouTube: M Pokora "Si tu pars"!
Kramar