söndag 13 januari 2013

REALISATION


Till skillnad fran manga andra länder sa startar inte den stora jul-/vinterrean i Frankrike redan i mellandagarna, utan först nagra veckor efter julen. Pa sätt och vis är det ju ganska bra för da kan man i lugn och ro njuta av julen och juldagarna och inte behöva känna sig stressad över att man "maste" ut och trängas i butikerna pa en gang igen. Och för alla butiksägares del sa är det ju definitivt enklare att ha nagra fler dagar pa sig för att hinna organisera allting.

Sa inte förrens nu i onsdags sa drog säsongens stora rea i Frankrike igang. Men med ett späckat schema i veckorna sa har det inte funnits nagon möjlighet för mig och tjejerna att hinna ut och shoppa förrens idag da affärerna, som vanligtvis är stängda pa söndagar i Frankrike, hade öppet.

Efter dryga tre timmar i köpcentrumet CAP3000 kom vi hem med flera stora pasar. Mest till Emma, lite till Bianca och även nagra saker till mig.

Till Emma hittade vi en jättefin 2-in-1 vinterjacka fran IKKS.
Ännu mer till Emma fran ett av mina favoritmärken, Esprit.
Pa Esprit barn, sa hittade jag och Emma likadana tröjor!
Bianca hittade ett par fina leggings pa H&M och en jacka pa Pimkie.
Tval fran l'Occitane.

Lyxiga doftljus fran Durance.
Hudvard fran Clinique och ett nagellack fran Essie.
Bianca i sina nya fuskglasögon fran Claire's.
Även Emma som alltid har velat ha glasögon fick nu äntligen ett par "riktiga" glasögon!

5 kommentarer:

Miss Marie sa...

Är det Lovie Dovie från Essie? Det köpte jag också i dagarna! :) Och Durance doftljus är ju så härliga!

eastcoastmom sa...

Så kul med lyckad shopping! Här i Spanien började också rean för bara en vecka sen, men jag har inte kollat nåt. Ännu.

Martina sa...

Miss Marie-
Jepp, det är Lovie Dovie! Essie har ju hur manga fina nyanser som helst sa det är svart att välja.
Älskar doftljus!
Kramar

Eastcoast-
Ja, det är alltid trevligt med shopping och om det dessutom är pa rea sa känns det ju ännu bättre!
Kramar

Annika sa...

Ah vad härligt med lite fyndande på rean.
Lovely!
Essie är det enda lack jag köper. De kostar ju inte så mkt här heller.
OCh doftljus, det är grejer det!!

Martina sa...

Annika-
Rea är trevligt, lack piggar upp och doftljus är mysigt!
Kramar