torsdag 18 oktober 2012

ÄNNU EN DAG


Sa är ännu en dag nästan till ända.

Och ännu en gang sa har man farit runt som en galning mellan lämningar, hämtningar, tvätt, storhandling, diverse ärenden och allt annat som hör vardagen till.

Och ännu en gang sa har man inte hunnit med allt som stog pa to-do-listan. Ja, den teoretiska listan alltsa. För det finns ingen riktig. Antingen har man inte hunnit göra nagon eller sa har man gjort en men man kommer inte ihag vart man har lagt den.

Och ännu en kväll sa kommer det att bli en sen kväll.

Men trots att man stressar mycket i vardagen finns det ju alltid sma pauser, det gäller bara att hitta dem och att ta till vara pa dem sa mycket som möjligt.

Det här är vyn som vi ser när vi sitter i bilen och väntar pa att hämta upp Bianca fran skolan.  Ser det ut som att vi star mitt i gatan? Jepp, det är fransk parkering; i gatan och pa med varningsblinkersen. Lika vanligt som att alla svenskar vill ha julmust till julen typ. Men jag kan ju tillägga som ett litet försvar att det finns absolut inga parkeringsplatser i närheten av Biancas skola sa... fransk parkering!
I väntan pa Bianca passar Emma pa att kolla in julklappskatalogen fran Carrefour som just kommit ut.
Nej, nu är det dags att ställa sig i köket och se till att det blir nagon middag sa smaningom! 

4 kommentarer:

Miss Marie sa...

Kan tänka mig att det blir mycket lämnande hit och dit! Fransk parkering, det kommer jag ihåg! :):):)

Sahra sa...

Fransk parkering minns jag när vi var hos svärfar. Men han sa att det är ganska hårda parkeringsregler. Iallafall i centrala Nice där han bor. Han åker på böter hur ofta som helst. Kram

Lotta sa...

Fransk parkering ;)

Vacker miljö ni har runtom er! Ser det vackra Medelhavet där...mmmm!


Känner också att dagarna rusar så där. Svisch. Och inte hinner man allt man tänkt sig. Idag ska jag försöka lägga mig i tid!

KRAM!

Martina sa...

Miss Marie-
Jepp, jag skulle kunna extraknäcka som taxichaufför!

Sahra-
Nja, jo visst har de väl blivit lite hardare, det drar ju in pengar om inte annat. Men om det har blivit nagon bättring vad gäller mer regelrätt parkering, det tror jag nog inte. Mycket är ju inte direkt lagligt, men accepterat.

Lotta-
Ja det är en vacker omgivning här!
Kom du i säng i tid? Jag lyckas inte ofta med det.
Kram