onsdag 17 oktober 2012

EGENTID OCH SHOPPING


Jag och Emma hade ju lite egentid i lördags eftermiddag och ägnade oss at lite shopping. Malet var att hitta stövlar och/eller stövletter till Emma. 

Det höll pa att bli pannkaka av allting för det var galet mycket folk ute och shoppade i lördags och vi höll seriöst pa att ge upp innan vi ens börjat. När vi kom till köpcentrat CAP3000 sa var det total kaos och knökfullt pa deras parkering. Det var sa mycket folk att man varken kom fram eller tillbaka och att hitta en plats kändes som utopi. Och da finns det över 3000 platser pa deras parkering...

Men vi hade TUR! I samma stund som vi bestämde oss för att ge upp och aka därifran blev en plats precis bredvid oss ledig.

Vi gick runt och trängdes med alla människor men köpte i alla fall ett par stövlar och sa tog vi en liten paus och at glass innan vi akte vidare till nästa ställe där vi även hittade ett bar boots.

När vi nagra timmar senare kom hem igen var vi helt slut, men nöjda över att ha hittat det vi skulle.



Emma kom även hem med den här söta lilla väskan.

8 kommentarer:

Annika sa...

Ursnygga stövlar!!
Verkligen!
Hur kallt blir det hos er på vintern?
DET är verkligen jobbigt att shoppa och samtidigt trängas med folk. PUST!!

Mam sa...

Oh vilka fina stövlar ni hittade till Emma. Puss och kram från Mam

Martina sa...

Annika-
Tack! Ja jag skulle lätt kunna tänka mig att ha bade likadana stövlar och likadana boots själv! Än sa länge har Emma bara 35 i storlek men snart sa...
Vintertemperaturen ligger väl ungefär runt 0-15 grader fast 0 är väldigt sällan. Det kan vara väldigt varierande temperaturer mellan morgon/kväll och mitt pa dagen. Är det en solig dag, vilket det ofta är sa kan det ju lätt bli upp mot 20 grader. Men är det gratt och regnigt blir det en väldigt ra och fuktig kyla här som upplevs som väldigt kall även om det är 10 grader.
Jag älskar att shoppa, men inte när det är mycket folk ute i affärerna. Da är det jobbigt. Och tyvärr är det ofta mycket folk överallt här.
Kram

Martina sa...

Mam-
Ja visst är de fina!
Kramar

Lotta sa...

Superfina stövlar!! Jag känner mig alltid extra fin när jag har stövlar ;)

Stor kram!

Lotta

Martina sa...

Lotta-
Tack. Jag gillar ocksa stövlar!
Kram

Sandra sa...

Superfina! Snart kan ni kanske dela skor;)

Martina sa...

Sandra-
Ja, nagra storlekar till och sen sa!
Kram